Bange for kræft

brevkassespørgsmål

Bange for kræft

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Hej. Jeg er bekymret fordi min ene testikel nogle gange er større end den anden men kun af og til. Det skal lige siges at mine testikler er faldet ned men ikke vokset. Hvad gør jeg?

Svar:

Kære du!

Du skriver, at du er bekymret for kræft i dine testikler fordi den ene nogle gange er større end den anden.  Det kan der være mange årsager til, som ikke har noget med kræft at gøre. Man kan for eksempel have infektion i bitestiklerne, der kan også danne sig væske i posen, som tesiklerne ligger eller nogen af blodkarene ved testiklerne kan sno sig lidt og det kan fylde. Dvs. der er rigtig mange helt fredelige ting, der kan være årsag til at den ene testikel nogle gange føles lidt større end den anden. Når det er sagt, så synes jeg, at det er vigtigt at din egen læge kigger på det. Jeg vil anbefale, at du taler med din mor eller far eller en anden voksen om det, som kan hjælpe dig med at bestille en tid hos din egen læge.  Vi læger er helt vant til at kigge på den slags og synes ikke det er pinligt eller noget - som du måske synes. Det er vores job og vi ser på den slags hver eneste dag og vil meget gerne hjælpe!

Håber det var et svar, du kan bruge!

Rigtig mange hilsner fra Gerda, læge

Gerdas billede
Gerda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål