Meget stram halsmuskel
brevkassespørgsmål af
Alberte
22 år
Hej cyberhus
jeg har siden november/start december haft en meget stram halsmuskel i højre side. Jeg går til fysioterapeut med det og har fået at vide at jeg skal strække ud på den. det har jeg gjordt meget men oplever stadigvæk at den er meget irreteret og er rigtig træt af at have ondt i min skulder og arm da smerten fra halsen strækker ud der... jeg synes ikke rigtig at det hjælper. Den har virkelig sit eget liv. Er der på nogen måde noget andet man kan gøre eller er det kun udstræk der hjælper? Som sagt jeg har haft det i flere måneder og er virkelig træt af det.

Svar:
Hej Alberte.
Det lyder virkelig ikke særlig rart. Kan forstille mig, at man også nemt får hovedpine, hvis man går og spænder sådan. Hvis det virkelig er din muskel, der bare er spændt op, så er der nok ikke så meget andet at gøre, end at fortsætte med afspændingen. Kan det være udløst af en dårlig arbejdsstilling? Eller en for høj pude?  Måske kan du se på, om der er noget der kan ændres der.  Hvis du slet ikke oplever nogen bedring, kan det være en god idé at få din egen læge til at se på det, for at sikre, at det er en stram muskel, der er tale om, og ikke noget andet.
Håber det var en svar, du kan bruge til noget.
Mvh Gerda