Hår under armene
brevkassespørgsmål af
Mig
19 år
Hej Brevkasse
jeg har skrevet her før og fået hjælp, så derfor skriver jeg igen.
jeg har i et stykke tid kigget på mine armhulehår, og efter jeg er stoppet som elite svømmer For 3 år siden er det som om, at hårene får "hud" på lidt af dem.
det ligner fedt eller "hud" og ser meget mærkeligt ud, jeg har prøvet at vaske det meget det går ikke væk.
ved i/du hvad det kan være og hvordan man kan få det væk uden at barbere sig?
Mvh Mig

Svar:
Hejsa
Mange tak for dit spørgsmål. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at svare på dit spørgsmål, det er ikke noget jeg er stødt på før. Udfra min faglige viden tænker jeg dog to ting.
Det kan være hårsækken, der vokser lidt med ud omkring håret. Det forklarer, at det ikke bare kan vaskes væk.
Det kan være en reaktion på hvad du vasker dig med og hvilken deo du bruger. Du kan overveje i en periode at gå over til allergivenlig bodywash og vaske begrænset, samt også prøve en allergivenlig deo, når det er muligt eller undgå deo en periode. Det kan måske være en påvirkning af udfloraen under armene.
Hvis du har været elitesvømmer og svømmet stort set dagligt er huden jo vant til en hvis mængde klor og dermed er mijøet for hudbakterierne jo noget anderledes end for os andre.
Det her er nok mere en refleksion end et egentligt svar, måske du kan få svar hos en kosmetolog, der ofte har noget specialviden om hud og hår.
Men jeg håber du kan bruge det til lidt- og undskyld forsinkelsen.
Med venlig hilsen
Eva