Hvidt hår og jeg kun er 17 år

brevkassespørgsmål

Hvidt hår og jeg kun er 17 år

brevkassespørgsmål af
Zainub
17 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Hvad skal jeg gøre vis jeg har hvidt hår og jeg kun er 17 år

Svar:

Kære du.

Du kommer ikke med så mange oplysninger i dit spørgsmål. Men jeg kan sige lidt generelt om hår der blegner. Håret farves af kroppens pigmentceller. Hvis de virker dårligt, blegnes håret, som man kender det fra ældre mennesker. I sjældne tilfælde kan hudsygdom gøre, at håret blegner før tid. Fx. ved den helt godartede og ufarlige hudlidelse Vitiligo, hvor man så også typisk har blege pletter på huden.

Jeg vil anbefale dig at kontakte din egen læge, som kan vurdere, om det du oplever er normalt eller om du måske skal henvises videre til hudlæge. Du kan jo eventuelt vise din egen læge svaret her.

De bedste hilsner fra Gerda

Gerdas billede
Gerda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål