Meget menstruation
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus Jeg har haft min menstruation i lidt mere end et år. Den har faktisk været regelmæssig i forbindelse rhold til hvornår den kommer, men nogle gange bløder jeg helt vildt, så jeg må skifte bind meget ofte og så har der været gange hvor jeg næsten ikke bløder. Er der noget galt eller hvad?

Svar:
Kære Pige 14 år.
Tak for dit spørgsmål til brevkassen. Piger og kvinders menstruation kan være meget vekslende, overordnet set skal den gerne være regelmæssig, altså en cyklus på ca samme antal dage. Men rigtig mange ting kan have indflydelse på menstruationen.
Særligt i de første par år pigerne får deres menstruation og de sidste år kvinderne har den, kan det være meget varierende, hvor det er helt normalt.
Du beskriver det som om din cyklus er regelmæssig, men mængden af din blødning veksler, det lyder meget fredeligt og det tænker jeg ikke du skal bekymre dig om :)
Ellers kan du altid opsøge din faste læge og lige drøfte det med dem, hvis der tilkommer flere ændringer.
Jeg håber det gav dig lidt svar på dit spørgsmål,
mvh læge Julie B