Mærkelig væske

brevkassespørgsmål

Mærkelig væske

brevkassespørgsmål af
J
14 år
Oprettet 9 måneder 3 uger siden

Hej Jeg har bemærket i et længere stykke tid, at der kommer en slags væske ud efter jeg har tisset. Væsken er gennemsigtig, og den har en nærmest fiskeagtig stærk lugt. Den kommer kun efter at jeg har tisset, og jeg mærker ikke nogen smerte eller svie i den sammenhæng. Jeg har heller aldrig været seksuelt aktiv på noget tidspunkt. Væsken har samme konsistens som urinen, og er ligeså tynd. Den eneste forskel der er, er den stærke lugt. Har I en ide om hvad det kunne være, og tror i, at det er noget, som jeg burde være bange for? På forhånd tak

Svar:

Hej J

Det lyder ubehageligt, selvom du ikke beskriver svie eller kløe. Udflåd fra urinrøret tyder som regel på en infektion, og hos unge mænd vil en infektion i urinrøret oftest være seksuelt overført.

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at du på anden vis har fået en infektion, urinrøret kan jo også på andre måder komme i kontakt med bakterier. Den fiskeagtige lugt stammer typisk fra bakterier.

Selvom du skriver, at du endnu ikke er seksuelt aktiv, så bør du opsøge din læge for at blive undersøgt for urinrørsinfektion, herunder også kønssygdomme som klamydia. I tilfælde af, at du får påvist en infektion, kan den nemt behandles med antibiotika. Så det behøver du ikke at være bange for.

Rigtig god bedring.

Med venlig hilsen, Tatjana

Tatjanas billede
Tatjana fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål