Kraftig hovedpine
brevkassespørgsmål af
Hans
16 år
Hej
jeg har haft kraftig hivedpine på det seneste, men jeg ved ikke om det kan være fordi jeg har røget lidt på det seneste, kan det være derfor? Fordi jeg er bange for at mine forældre finder ud af at jeg har røget.
fordi hvis vi går til lægen med det, kan lægen så se at jeg har røget (kun en pakke ialt) det ikke så meget men er stadig bange..
tak

Svar:
Hej Hans!
Jeg kan forstå, at du har haft hovedpine på det sidste, og at du ikke har lyst til at tale med dine forældre eller din læge om det. Når man begynder at ryge kan man helt sikkert få hovedpine. Nogle kan også blive svimle, få kvalme og ondt i maven.  Jeg synes, at du skal stoppe med at ryge og se om ikke hovedpinen forsvinder samtidigt med.
Hovedpine kan også komme hvis ikke man får drukket nok vand, eller spist nok.
Hvis hovedpinen fortsætter når du er stoppet med at ryge, så skal du tale med dine forældre om det.
Venlig hilsen Marie