Måske Forhudsforsnævring

brevkassespørgsmål

Måske Forhudsforsnævring

brevkassespørgsmål af
Jeppe
16 år

Hej brevkasse

jeg er en 16 årige dreng som ikke kan trække forhuden tilbage når pikken er stiv, jeg kan godt i slap tilstand men er ofte bange for at den bliver stiv når jeg gør det for ellers ville min forhud muligvis sidde fast.

jeg tænker bare hvis jeg vil være seksuel aktiv så skal jeg jo kunne trække forhuden tilbage når den er stiv fordi den bliver trukket frem og tilbage op i fissen.

Jeg havde en periode hvor enden af forhuden blev rød og der kom små revner når jeg onanerede for anden gang på en dag, men det er nok 8 måneder siden at det gik væk, jeg føler også at jeg kan trække forhuden lidt længere tilbage i forhold til 6 måneder sidden, den har også vokset 1-2cm så det kunne jo være det.

jeg har ellers ikke haft nogle smerter eller specifikke problemer i 8 måneder men jeg er bare bange for at det ville kunne gøre mit seksuelle liv til et problem når jeg nu når dertil. Jeg læste herinde at 7% døjer med problemet som teenager og i slutningen er teenager årene kun 1%, kan det passe eller hvad?

jeg kan ellers næsten helt trække min forhud tilbage når den er stiv men den er lidt stram og Den laver ligesom sådan en ring og strammer

Svar:

Hej Jeppe!

Det lyder som en rigtig ubehagelig situation, og jeg kan godt forstå, at du tænker, at det måske er en forhudsforsnævring, du oplever. Jeg er ikke læge, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed, og jeg kan ikke fortælle dig, om det vil gå helt over af sig selv uden hjælp. Måske, og måske ikke. Mit bedste råd til dig er derfor at få en snak med din læge og høre, hvad han/hun synes, og så tage den derfra. Hvis din læge synes, at det er noget, som skal behandles, så er behandlingen oftest at smøre med en creme, så det er ikke fordi, at man står overfor et eller andet stort indgreb. Omvendt hvis din læge ikke tænker, at det er noget at bekymre sig om, så ved du det, og så skal du ikke gå og tænke på det længere.

Det kan for nogle godt være lidt akavet at skulle til læge med sådan nogle ting, men husk at det er din læges arbejde, og du er hverken den første eller sidste, som din læge vil mødes med sådan et problem. Derfor er det heller ikke noget, din læge tænker over, det er jeg helt sikker på. Så jeg håber, at du vil få det tjekket, så du kan være helt sikker på, at der ikke er noget at bekymre sig om.

Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål!

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål