Må man købe damer somer 15 årig?

brevkassespørgsmål

Må man købe damer somer 15 årig?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 3 år 8 måneder siden

Goddav goddav

Jeg er en 15 årig dreng og jeg snakkede med gutterne her forleden omkring prostituerede og så blev vi lidt i tvivl om man må købe prostituerede som 15 årig?

Svar:

Hey Anonym

Lovgivningen siger at den man køber sex af skal være fyldt 18 år, men ikke så meget om hvor gammel den der køber sex skal være. Men hvis den der sælger sex er 18 eller ældre, gælder loven om seksuel lavalder selvfølgelig, og det vil sige at den prostituerede ikke må have sex med en ung under 15 år.

Det betyder altså at det i princippet er muligt for en 15 årig at købe sex, hos en prostitueret. Men i virkeligheden er det nok slet ikke så enkelt, da stort set alle prostituerede ikke vil sælge sex, til unge under 18 år. Der er lavet flere undersøgelser, hvor prostituerede fortæller at de jævnligt bliver får henvendelser fra unge 15-17 årige der ønsker at købe sex, men at de altid bliver afvist.

Du skriver ikke om det var fordi du eller dine venner overvejer at købe sex, eller om det bare var noget I snakkede om, så jeg vil nøjes med at svare på det du spørger om, og det bliver altså et både/og svar.  Det kan i princippet godt lade sig gøre, men i virkeligheden er det nok ikke rigtig muligt.

Du kan læse meget mere om købesex her

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål