Lyster - lidt voldsomt?

brevkassespørgsmål

Lyster - lidt voldsomt?

brevkassespørgsmål af
Sandler
17 år

Hej, jeg ved ikke om jeg skriver for meget til jer, men i hjælper, så jeg bliver ved. Jeg er ny til forhold og sex. Især sex. Har været i gang et par gange med en fyr. Jeg spørger om der er noget han godt vil have jeg gør, da jeg selv har nogle ting. Han har ikke noget han vil have jeg gør, andet end at jeg er øverst, (hvilket ikke gør mig noget;) Mine venner og jeg har nogle meget åbne forhold til hinanden og snakker om ALT. Vi snakker om lyster og sexuelle oplevelser osv. Jeg har snakket med nogle venner, (både af drenge og piger), om det her. Jeg kan godt lide lidt voldsomt sex. Jeg kan godt lide at ham jeg mødes med, tager mig hårdt på mine bryster eller min røv. Flere fortæller mig at jeg er mærkelig, især når jeg fortæller dem, at jeg også godt vil holdes om halsen. Jeg får at vide at det er sygt og får også mange mærkelige blikke. Jeg ved ikke lige hvor den lyst stammer fra. Jeg kan godt være nervøs for at det er FOR voldsomt og for sygt? Jeg ved det virkeligt ikke. En anden ting er, at ham jeg mødes med, ikke er til sådan noget. Det er ikke fordi han ikke gør det for mig, da vi bare vil have at hinanden har det godt. Jeg tror dog også lidt, at det gror på ham, altså at han bliver mere og mere til det. Jeg vil selvfølgelig overhovedet ikke have at han føler sig tvunget til det! Men hvis nu han er mere til “vanilla” sex, hvad kan jeg så gøre for at vi begge har det nice? Jeg synes ikke at det er en valid grund til ikke at ses med ham igen, altså bare fordi vi er til forskelligt slags sex. Mange hilsner - Adam Sandlers next wifey

Svar:

Hej Adam Sandlers next wifey

Hvor er det dejligt at høre, at du kan bruge vores svar. Vi er altid glade for at kunne hjælpe. Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at det er meget indiviuelt hvad man tænder på, og derfor er der heller ikke noget som er rigtigt eller forkert. Nogle er til blødt og følsomt sex, mens andre er til vild eller hård sex. Det er dog meget forskelligt, hvordan den enkelte vil definere hård sex. For nogle er hård sex at blive slået/klappet i røven, og for andre er det BDSM (som står for bondage, dominans, sadisme og masochisme). Der er imidlertid mange kvinder og mænd, som godt kan lide at tage hårdt fat om bryster, røv eller halsen, uden at det behøver forstås som decideret voldsomt. Så du kan være ganske rolig, du er ikke for voldsom eller for syg,

Det er også meget almindeligt, når man indleder et nyt forhold, at man tænder på noget forskeligt. Nogle har gode eller dårlige oplevelser med i bagagen fra tidligere forhold, som kan have en betydning for det næste forhold. Her er det vigtigt at man lytter til hinanden og ikke overskrider nogens grænser. Hvis man har mod på det, kan man tale om de dårlige/gode oplevelser og være nysgerrige på hinandens erfaringer.

Der kan være mange årsager til at din partner ikke er til samme form for hård sex som dig. Nogle kan godt lide at man har aftalt et safeword på forhånd, og andre er måske usikre pga. manglende erfaringen på området. Der er også den mulighed, at han bare ikke bryder sig om det, og det er også helt okay. Ved at lytte til hinanden og tale om det, kan I skabe en tillid og tryghed, som kan være med til at din partner måske får lyst til at prøve igen eller prøve noget helt nyt.

Jeg kan forstå på dig, at sex er nyt for dig, og i den forbindelse er du stadig igang med at gå på opdagelse i, hvad der tænder dig, hvad du godt kan lide og ikke kan lide. Det man tænder på i starten er ikke nødvendigvis det samme, som det man tænder på senere i livet. I takt med øget erfaring og flere seksuelle oplevelser er det ikke unormalt at opleve, at det, man tænder på, ændrer sig. Det kan derfor være en god idé at eksperimentere i sengen, hvad enten om det er nye stillinger eller sexlegetøj. Måske finder i noget i begge kan lide,og som måske er helt nyt for jer begge. Dog skal man være fyldt 16 år for at kunne købe sexlegetøj Danmark.

Jeg håber du kan bruge mit svar ellers er du velkommen til at skrive igen.

vh. Anja

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål