lyserød prik ved mit øje
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
har en svag rød plet ved mine øjne, ved mit højre øje ligner det en slags pink eyeliner, ved godt det lyder underligt men det er den bedste måde jeg kan beskrive det.
ved Venstre øje er det en plet lidt under det yderste af øjet.
de er begge tøre agtig. har haft det før og tænkte det ku' være på grund af jeg ikke får nok søvn. Ikke noget jeg er bekymret over, ku' bare godt tænke mig at vide hvorfor det kommer:)

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå du har nogle røde, tørre pletter ved begge dine øjne og at du har haft det før.
Sådan noget er jo altid lidt svært når man ikke kan se det, men det lyder ganske ufarligt. Mit bedste bud er, at det er en smule eksem eller irritation. Måske har du gnedet dig lidt meget i øjnene hvis du nu ikke har sovet så meget og været træt?
Du kan prøve at bruge noget fed creme, det er godt for irriteret hud. F.eks ceridal eller locobase, der kan fås på apoteket. Hvis det ikke hjælper kan dine forældre måske kigge på det, ofte har én af sine forældre haft noget lignende. Ellers er der jo også altid egen læge, som selv i disse coronatider bør kunne kigge på sådan nogle ting, hvis man ellers ikke hoster, er snottet, har feber og lign.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten