prolem mede omegle

brevkassespørgsmål

prolem mede omegle

brevkassespørgsmål af
s og a
11 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

hej vi er to børen og vi har været på omegle og vi har været på omegle og der har nogen der har filmet og det er blivet lagt på yt og det er vi ked af det og vi er skræmt vier en dreng og pige

Svar:

Hej med jer

Sikken en ærgerlig situation I er havnet i. Jeg kan sagtens forstå, at I synes det er ubehageligt, at nogen har optaget jer på webcam og lagt det på Youtube.
Omegle er desværre ikke et ret sikkert sted at videochatte med fremmede, og I er langt fra de første, der har oplevet at blive optaget uden tilladelse.

Det er desværre meget, meget svært at fjerne en video permanent, når den ligger privat hos et andet menneske (eller flere) som man ikke kender. Man kan alligevel godt gøre noget for at fjerne den fra Youtube.
Det kræver at I anmelder videoen og forklarer grundigt, hvorfor I anmelder den.
I kan se en gennemgang af, hvordan man anmelder her: https://support.google.com/youtube/answer/2802027?hl=da

Det kan godt være svært at give de rigtige forklaringer til YT. Derfor vil jeg anbefale at I snakker med jeres forældre og beder dem om hjælp. Hvis det ikke går at tale med jeres forældre kan det være en ældre søster eller bror, måske.
Nu ved jeg ikke hvad der er på videoen; men jeg synes under alle omstændigheder at det er vigtigt at I siger det til nogle voksne, der kan hjælpe.

Venlig hilsen Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål