Ios på ipad
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Jeg kører ios6 på min ipad, og det er jeg rigtig glad for. Jeg har derfor ikke opdateret på 7eren, da den kom sidste år.
men nu hører jeg idag der snart kommer en 8er. Og så får jeg stress, for så er min ipad jo håbløst forældet.
Jeg ved godt jeg bare kan opdatere, men jeg synes at ios6 er fint, og jeg ikke behøves at køre noget nyt.
er det en dårlig ide ikke at opdatere? Eller kan jeg godt fortsætte med er gammmel system.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Normalt er den primære grund til at anbefale opdateringen, at du er mindre sårbar overfor virus og andre sikkerhedsbrist. Dog er Ipads stort set aldrig ramt af den slags, da man ikke kan installere noget som helst uden om App Store. Derfor er det ikke et stort problem at du fastholder IOS6.
Når det er sagt, så oplevede jeg ikke selv den store forandring fra 6 -> 7. Nogle andre ikoner og nogle få ændringer i funktionalitet, men ikke noget der gjorde at jeg skulle sætte mig ind i noget nyt. Du kan prøve at google "ios6 vs ios7" og se hvor der er ændringer. Jeg tænker ikke at du vil opleve det som noget helt nyt.
Personligt ville jeg til hver tid følge opdateringerne, fordi man får et mere tidssvarende produkt med funktioner der følger udviklingen; men det er som sagt ikke påkrævet.
Og ikke noget du bør stresse over :-)
Mvh Jonas