Løget om min alder, og frække beskeder?
brevkassespørgsmål af
maria
13 år
Hejsa jeg er en pige på 13 år og jeg har ryddet mig ud i noget rod.
Det startede med at jeg matchede med en dreng på yellow som er en app hvor man kan få nye venner, han er så 16 og vi skriver og sådan. På et tidspunkt spørg han hvor gammel jeg er og jeg tænker bare sådan "han er 16 så jeg skal nok ikke fortælle, at jeg er 13." Så jeg stak ham en løgn og fortalte at jeg var 14. Efter et par dage begyndte vi at skrive en smule frækt, omkring vores lyster og hvad vi godt kunne lide også videre. Vi bor ikke specielt langt fra hinanden og nu spørg han om vi ikke bør mødes og gøre hvad vi nu har skrevet om. Og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg har ikke lyst til ikke at skrive med ham længere, da han er en pæn dreng og rigtigt sød også, men på sammetid er han også 16? Hvad skal jeg dog gøre?
Hilsen mig

Svar:
Hej Maria,
Det kan jeg godt forstå du er i tvivl om. Det må være svært.
Det er rigtig flot, at du har taget fat i situationen og prøver at finde ud af hvad der er op og ned. Hvis I har skrevet om sex og han spørger om I ikke skal mødes for at gøre nogle af de ting I har snakket om, men du egentlig ikke har lyst, men stadig ikke vil miste ham som "match", så sig det! -Det er helt fair at sige til en fyr, at du ikke har lyst til sex, men gerne vil blive ved med at snakke sammen. Hvis han forventer - eller endda forlanger - sex for at I skal blive ved med at skrive sammen er han noget af en tumpe, og ikke værd at samle på. Forskellen på 13 og 16 år kan føles rigtig stor, men det betyder ikke at du skal lege med på hans spilleregler. Du skal passe på dig selv og kun gøre hvad du har lyst til og føler dig helt tryg ved.
Jeg synes, at du skal fortælle ham, at du faktisk kun er 13. Hvis han så trækker sig er det selvfølgelig rigtig rigtig surt, men han opdager uden tvivl på et tidspunkt hvor gammel du er - så det er altid smartest at spille med åbne kort fra starten af. Igen - hvis han ikke gider mere fordi du enten er lidt yngre end ham, eller fordi han ikke får sex når han vil ha' det, så er han en fuckboy og du kan uden tvivl finde en sødere fyr som gerne vil gøre tingene på din facon.
Jeg håber det var svar nok :)
//Christian