Hvad er sikkert på nettet?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hejsa :-D
Jeg vil gerne se porno, men min sidste pc gik i stykker (ville ikke starte) fordi der var komme virus på sidste gang jer prøvede at se porno på den.
Så hvilke sider er ikke farlige, jeg har nemmelig kun AVG- Free (virus program) og det virker ikke rigtig godt syndes jeg. Hvis det ikke er et spørgsmål du ligger inde med et svar på, kender du så et andet godt, GRATIS virus program der er godt, og som måske kan klare sådan nogle hjemme-sider.

Svar:
Hejsa
Tak for dit spørgsmål.
I stedet for at give dig en liste med virus-frie pornosider, så synes jeg det er mere relevant at kigge på, hvornår man får virus på sin computer. Typisk skal man downloade "noget" før det sker. Hvis man henter filer ned på sin computer er der en langt større risiko for at man også henter noget med virus på uden man opdager det. Hvis man derimod bruger nogle af de mange streaming-tjenester (som minder lidt om YouTube), så henter man ikke noget til computeren. Man ser blot filmen som streaming. Det vil gøre risikoen for virus meget mindre.
Hertil kommer naturligvis at det er vigtigt at have et godt antivirusprogram, og noget der kan checke for spyware og andet skrammel. Jeg har selv gode erfaringer med AVG, som du nævner; men hvis du er uenig i det, kan du jo prøve Avast eller Microsofts eget sikkerhedsprogram, Security Essentials.
Der er dog ikke noget, der trumfer sund fornuft. Hvis en suspekt side med masser af reklamer beder dig downloade eller installere noget inden du kan se videoen, så bør de røde lamper blinke; og så skal du nok finde et andet sted at hente videoer fra. Men som sagt: hold dig fra steder hvor du skal downloade videoen.
God fornøjelse
Kærlig hilsen Jonas