personlig grænser på nettet med billeder
brevkassespørgsmål af
cecilie
15 år
hej jeg er en pige
der gerne ville ved noget om grænse om billeder på nettet
hvordan man kan gør noget ved det
flok ligger billeder ud på nettet bare for sjov men den der går ud om ikke kan klar det

Svar:
Hej Cecilie,
Jeg forstår dit spørgsmål som om, at du gerne vil vide noget om, hvad man generelt kan gøre mod folk der deler billeder uden tilladelser.
i udgangspunktet er det jo svært at gøre noget ved - det handler rigtig meget om, at få snakket om det med sine venner, eller i sin klasse. -Hvilke billeder er det okay man deler, tagger og tager af hinanden?
Hvis nogen har taget et billede af det som du ikke har lyst til at de har - eller deler online, skal du bede dem om at slette det. Ifølge loven skal de så faktisk gøre det. -Men man behøver nu sjældent involverer lovens lange arm - det handler ofte bare om at sige "Det gider jeg ikke ha'. Er du ikke sød at lade være, og faktisk bare slette billedet?"
Jeg håber det var svar nok :)
//Christian