Messenger gemte beskeder
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Det er sådan at jeg lige læste et opslag med at der kan være gemte bedskeder fra nogle. Jeg gik så ind og tjekkede mine, og så at jeg havde en. Jeg er self. meget ked af at jeg ikke så den noget før da det faktisk var meget vigtigt. Nå men nok om det. Jeg kom bare til af tænke på at den person der skrev ikke var venner med mig, men har oplevet at andre personer som jeg ikke er venner, at deres bedskeder går ind i min indbakke hvordan kan deT være?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Facebook har lavet en "skjult" indbakke med det formål at filtrere uønskede henvendelser - lidt ligesom en spamfolder. Problemet er, at de algoritmer som Facebook bruger til at vurdere om en henvendelse er "spam" eller noget du rent faktisk gerne vil se, aldrig er helt ufejlbarlige.
I grundprincippet bliver alle henvendelser i Messengeren som ikke er fra godkendte venner sorteret fra. Men der kan være enkelte beskeder der slipper igennem fordi softwaren/algoritmerne vurderer at det kan være interessant for dig - eller fordi du på anden vis har været i kontakt med personen på Facebook.
Du bør tænke den filtrerede indbakke som et sted du checker en gang imellem. Der har været historier fremme om folk, der har vundet konkurrencer mv - men som først har opdaget det et halvt år senere, fordi meddelelsen lå i den skjulte indbakke. Det er selvfølgelig ikke så fedt :-)
Mvh Jonas