Filmet under samleje
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej.
I sidste måned var jeg til en fest, og blev lokket af nogle drenge fra festen ud på en græsplæne. Den ene dreng begyndte så at kysse mig, og vi begyndte at have samleje. Lige pludselig kom der en masse andre drenge af hans venner, som filmede det, og tog billeder af mig og os.
Jeg føler mig helt ødelagt indeni og jeg har nu fundet ud af at det var ham drengen jeg var sammen med, som bad drengene om at gøre det, og at det hele var en fælde.
Kan jeg gøre noget som helst, for jeg har virkelig bare lyst til at forsvinde lige nu. Billederne og videoerne er blevet vist til mange i min by, og jeg fortryder det så meget. Jeg føler mig udnyttet, og tør ingen gang drikke igen, fordi jeg er bange for at blive lige så fuld igen, og havne i den samme fælde.
Pls hjælp mig.

Svar:
Hej med dig
Tak for at du skriver. Det er stærkt, at du beder om hjælp.
Det du gennemgår er super grænseoverskridende, og jeg kan sagtens forstå at du bare har "lyst til at forsvinde", som du skriver. Ikke alene er du blevet filmet i en meget privat situation (som du helt sikkert fortryder i dag), men du har også fået et ordentligt knæk på tilliden af drengen som narrede dig i fælden. Det er bestemt ikke rart at blive udnyttet.
Billeder og video, der cirkulerer blandt venner og bekendte er noget af det sværeste at få fjernet, da man aldrig kan vide om den sidste digitale kopi er blevet slettet. Hvis videoen ligger på en videoside a la Youtube kan man anmelde og få den fjernet. Det er langt mere usikkert, når det er privat. Desværre.
Politiet får en række anmeldelser af denne slags hvert år. Du kunne godt ringe til din lokale politistation og få et godt råd. Det er ikke sikkert, at det er noget, de kan eller vil gå videre med, men de vil helt sikkert gerne fortælle dig, hvad du skal sige til dem, der deler videoen/billederne af dig. Der er tale om en krænkelse af privatlivet, og det er selvfølgelig ikke ok. Det kan måske være nok at nævne for dem der deler billederne at du er i dialog med politiet om det.
Jeg ville ønske at jeg kunne give dig en skudsikker metode til at få det hele til at forsvinde. Det kan jeg ikke. Jeg vil dog kraftigt råde dig til at kigge forbi vores chat og få det snakket igennem. Du skal lære at leve med det, der er sket. Det kan vores chatrådgivere hjælpe dig med.
Find mod og lov mig at du finder en voksen at vende det med. Meget gerne en af vores chatrådgivere i Cyberhus.
Med venlig hilsen
Jonas