Hemmelig besked ?

brevkassespørgsmål

Hemmelig besked ?

brevkassespørgsmål af
Mikkel
20 år
Oprettet 3 år 4 måneder siden

Altså det der sker er at jeg har den her veninde på 19 som jeg har haft siden 2015.. Jeg har dog aldrig mødt hende men vi har snakket meget med web cam's, snappet og alle de der ting. Vi har altid haft det rigitg sjovt sammen, og hun er min bedste veninde på nettet i hvert fald! Men så her den anden dag sender hun mig sådan en tik tok video med tekseten "hun er lige dig!". Det var så en pige, som var rødhåret, og min veninde ved godt at jeg elsker rød hårdet piger. Anyways. Den her tiktok pige med rødt hår fortæller at hun har været vild med den her dreng siden 2015 og ikke ved hvordan hun skal sige det og sådan noget... Ja 2015.... så er det jo at mit lille hovede begynder at tænke... Er det noget jeg skal tage seriøst ? Den eneste grund til at jeg ikke helt tror det noget jeg skal tænke videre over, det er fordi hun allerede har en kæreste.. Jeg har godt nok kendt hende længere tid end ham.. Men det ku jo ødelægge et helt venskab hvis jeg spørg om hun mente noget med den video... Det skal også siges at hun aldrig nogensinde har sendt billeder eller videoer af nogen andre piger nogensinde. Sååå hva gør jeg ??? Skal jeg la vær? Eller skal jeg høre hende hvordan landet ligger ?

Svar:

Hej Mikkel.

Jeg forstår det, du skriver som, at din veninde sender dig en TikTok video med en tilfældig rødhåret pige (og hun ved, du godt kan lide rødhåret piger), som du opfatter som en måde, hun fortæller dig, at hun er vild med dig, og har været det siden 2015, hvor I begyndte at skrive sammen og være venner, og nu er du i tvivl om, hvordan du skal reagere på det. Jeg håber, det er korrekt forstået.

Du skriver, at hun selv har en kæreste, og derfor kan det ødelægge jeres venskab, hvis du spørger, om hun mente noget med den video ift. om det var en hentydning til, at hun har følelser for dig. Det kan selvfølgelig være, at hun prøvede at sige noget med den video, selvom hun har en kæreste. Det er set før, at man får følelser for andre end sin kæreste. Men det kan også være, at hun bare gerne ville gøre dig glad og vise, at hun tænker på dig og håber, at du også finder en kæreste. Det kan være svært at vide med sikkerhed. Den eneste, der ved det er hende, så spørgsmålet er selvfølgelig, om du skal spørge hende, som du selv skriver.

Nu er der gået lidt tid siden hun sendte dig videoen, så jeg gætter på, at du nok har været i kontakt med hende siden. Hvis I ikke har talt om videoen, så tænker jeg godt, at du kan skrive til hende, hvad hun egentlig tænkte ift. at vise dig den video, og så fx med nogle af de emojis, du plejer at bruge, så beskeden ikke bliver alt for alvorlig. Og ud fra det hun svarer, får du forhåbentlig svar på det, hun mente. Det kan være, at hun skriver, at hun bare tænkte, det var en pige for dig, og så tror jeg ikke, du skal lægge mere i det. Men det kan også være, hun svarer noget helt andet.  Og det kan også være, at hun slet ikke forstår, hvorfor du spørger om det, fordi hun slet ikke har villet sige noget med videoen.

Hvis hun ikke forstår, hvorfor du spørger, og du nu bliver bange for, om dit spørgsmål kan ødelægge noget ved jeres venskab eller det bliver akavet, så kan du altid finde på en lille hvid løgn. Fx kan du svare tilbage, at grunden til du spørger, er fordi du er i tvivl om hun synes, du trængte til en kæreste eller lignende. Altså om hun driller dig lidt og går lidt til dig for sjov. Så undgår du, at hun tror, at du troede, at hun ville fortælle dig noget med videoen. Nu bliver det lidt indviklet, kan jeg godt læse, men jeg håber du er med på, hvad jeg mener.

I hvert tænker jeg ikke, at der er noget galt med at spørge stille og roligt, hvad hun havde tænkt med at vise dig den video. Det sker hele tiden, at man misforstår hinanden og hinandens intentioner, når man ikke sidder sammen og taler, så jeg synes det er helt fair, at være helt sikker på det, en anden skriver eller sender til en. Det tænker jeg også, at du kan skrive til hende.

Jeg håber, at I får en god snak om det, og at det hele løser sig :-)

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål