Lillebror elsker ham <3
brevkassespørgsmål af
Celina
14 år
Mine forældre har en dreng på 9år i pleje han som en lillebror for mig han været i pleje siden han bliv født af sin mor så han vokse op her han ser sin mor men bor ved. Os men han siger heletiden til mig han gerne vil ha en sove dag ved sin mor men han bange for mine forældre svare nej. Mine forældre mener ikke om hans mor men jeg ved han glad for hende og hun virker rigtig rar jeg oplever kun han glad efter samvær skal jeg tag snak med mine forældre eller skole lære ?

Svar:
Hej Celina.
Tak for dit spørgsmål. Du lyder som en rigtig sød og omsorgsfuld plejesøster og jeg syntes at det er dejligt at du er så glad for din plejebror.
Det virker som at I gensidigt er rigtig glade for hinanden og at din bror har stor tillid til dig, når han tør fortælle dig, om hvordan han har det hos sin mor. Det kan sikkert være svært for din bror at snakke med jeres forældre om at have lyst til at se sin mor lidt mere og få lov til at sove hos hende. Det er rigtig dejligt at du syntes at din brors mor er rar og at han virker glad, når han kommer hjem fra samværet hos hende. Der kan dog være nogle grunde til at dine forældre ville blive nødsage til at sige nej og at din bror ikke har mulighed for at sove hos sin mor. Hvis det er sådan, er det selvfølgelig noget som din bror ville blive rigtig ked af det, men jeg syntes at det er rigtig vigtigt at jeres forældre ved hvordan din bror har det, så jeg syntes at det er en god ide, hvis I får snakket med jeres forældre om det.
Jeg syntes at det er rigtig sejt at du gerne vil hjælpe ham og jeg tænker at det kunne være en god ide, hvis du kunne snakke med din bror om, at I i fællesskab kunne snakke med jeres forældre om det. Så kan du være der som en støtte for ham og hjælpe ham med at få det sagt. Hvis han ikke har lyst til det, så kan du måske spørge ham, om du må snakke med jeres forældre om det alene.
Jeg håber at du kan bruge svaret til noget. Du må endelig skrive herind igen, hvis der dukker flere spørgsmål op.
Held og lykke med snakken.
Hilsen Marie