Er jeg unormal?

brevkassespørgsmål

Er jeg unormal?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hej de seneste 4-5 år har jeg hver dag bare siddet alene på mit værelse, ikke fordi jeg ikker har nogen venner eller bliver mobbet men fordi jeg egentlig bare har det bedst med at være for mig selv, jeg er rimelig populær i min klasse og snakker meget med folk som hele tiden er sammen med folk og går til fester, og når de så prøver at får mig med prøver jeg altid bare at finde på en undskyldning for ikke at komme med, jeg ved ærlig talt ikke om jeg er unormal

Svar:

Kære du.

Vi er som mennesker meget forskellige, og det er vi på alle mulige leder og kanter også når det kommer til hvor sociale vi er, og hvordan vi er det. Nogle mennesker trives allerbedst, hvis de kan være omringet af mennesker alle døgnets 24 timer, mens andre har det på samme måde som dig og nyder at have tid for sig selv, hvor man kan få ro til egne tanker og ikke skal forholde sig til andet end sig selv. Begge er helt normale, så nej, jeg tænker absolut ikke at du er unormal. Du skriver selv, at det ikke er fordi, at du bliver mobbet eller fordi du ingen venner har, og derfor ser jeg ikke noget problem i, at du nyder at være alene.

Du skriver at du snakker meget med folk, som hele tiden er sammen med andre folk og tager meget til fest, og jeg fornemmer derfor, at der måske er en lille del af dig, som ville ønske, at du også var sådan. Hvis dette er tilfældet så forstår jeg dig godt. Det er meget almindeligt specielt som teenager at se på sine venner og veninder og ønske, at man var som dem. Igen vil jeg dog bare fortælle dig, at det er helt normalt, hvis det ikke rigtig siger dig noget for eksempel at tage til fest. Det er meget forskelligt, hvornår og om man overhovedet synes, at det er fedt at være til fest, så derfor tænker jeg mere på, om der kunne være nogle andre ting, du kunne have lyst til at lave med dine venner end at tage til fest? Der er så mange ting, man kan lave sammen såsom at mødes og se en fodboldkamp, spille playstation, cykle en tur, tage til sociale arrangementer i den by I kommer fra eller lignende. Alternativt så er det også nogle gange rart bare at hænge ud med sine venner og lave ingenting. Der er rigtig mange måder, som man kan være sammen med andre på, og det handler om at finde ud af hvad man selv nyder mest.

Jeg håber, at mine ord kan hjælpe dig lidt, og ellers er du altid velkommen til at skrive igen eller komme forbi chatten og få en snak.

Mange hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål