Lille pik men der kommer sæd ud
brevkassespørgsmål af
Lille pin
14 år
Hey jeg er 14år og har en meget meget lille tissemand der kommer sæd ud men det er gennem sigtig og så ville jeg hvide om det er nomalt at kunne spørge når man kun lige er begyndt at få hår på den men den bliver ikke støre

Svar:
Hey lille pin
Alle mennesker udvikler sig forskelligt, så der er ikke noget unaturligt eller mærkeligt ved, at din tissemand måske er lidt mindre end dine kammeraters, hvis det er det du oplever.  Hvis du kun lige er begyndt at få hår rundt omkring på kroppen tegner det også på at du kun lige er i begyndelsen af din udvikling, så der kan ske rigtig meget endnu. Kroppen er først færdig udviklet når du er omkring 20 år, så jeg er sikker på der nok skal ske en masse. Du er bare nødt til at have lidt tålmodighed.
Det du oplever der kommer ud, er helt sikkert sædvæske. De kan både være helt gennemsigtigt, gulligt, eller hvidt. Det er meget forskelligt, og det hele er egentlig lige normalt. Om der er sædceller i det der kommer ud, er svært at sige. Sædcellerne er kun en meget lille del af den væske der kommer ud, og mange oplever at der godt kan komme sædvæske ud, før kroppen begynder at producere sædceller.
Alt i alt, lyder det du beskriver fuldstændig sundt og normalt.
Mange hilsner
Lasse