Drøm om en fyr
brevkassespørgsmål af
Luna
13 år
Hej. Jeg har næsten lige drømt om en fyr jeg tror jeg godt kan li'. Jeg har gået og ikke rigtig vide om jeg kunne li' ham. Altså jeg bliver sådan ret forelsket, men det er som om han er noget helt andet. Jeg spurgte ham på et tidspunkt om han kan li' mig men han svarede "Ikke på kæreste måden" Jeg blev lidt trist der. Jeg syntes vi snakker mega godt sammen og hver gang jeg kigger over på ham kigger han altid på mig, så holder vi øjenkontakten i cirka 2-15 sek også kigger jeg væk eller så er det ham der kigger væk. Altså jeg drømte om at vi sad i klassen og jeg skulle side på en bænk, så sætter han sig ved siden af mig på bænken altså virkelig tæt, så ligepludselig strejfer han sin hånd over mit lår (nok ikke med vilje) også lige pludselig så rammer vores hænder hende anden og så sidder vi og holder i hånd. Så var det så frikvarter og jeg går rundt sammen med mine venner, så kommer hans gode ven hen til mig og visker noget med at at han savner mig. Så går jeg så hen til ham og jeg står der lidt, så står jeg og retter deres hætter (de står 3 i en gruppe sammen) så kommer en af mine veninder hen og kigger mærkeligt på mig så mener jeg at jeg siger "Jeg skulle bare spørge om noget" så nikker hun, og nu vågner jeg. Er det et godt tegn eller et dårligt tegn.

Svar:
Kære Luna,
Drømme er underbevidsthedens måde at forsøge at bearbejde noget, som vi går og er optagede af. Nogen gange er det tydeligt hvad drømmen handler om, og hvilke tanker den er udsprunget af, og andre gange er det svært at regne ud, hvorfor man drømte lige præcis den drøm.
I din drøm oplever du, at du både er tæt på den fyr du tror du godt kan lide og ikke så tæt på ham. Først sidder I tæt og holder i hånd, men senere i drømmen står du bare tæt på ham, uden at snakke med ham eller have fysisk kontakt med ham. Umiddelbart vil jeg tro, at det er et udtryk for, at du ikke helt er afklaret med, hvad du egentlig føler for ham. Og hvad du godt kunne tænke dig, at der skulle ske. Måske blandt andet fordi han tidligere har sagt til dig, at han godt kan lide dig, men "ikke på kærestemåden". Og det er altså bare ikke lige den fedeste information at få, hvis man selv er begyndt at få følelser for den anden.
Jeg bliver nysgerrig på, hvad du mener med "tegn" når du til sidst i dit brev spørger, om det er et godt eller dårligt tegn. Hvis du mener, om drømmen er et tegn på hvorvidt der kan blive noget i mellem jer eller ej, er det desværre ikke noget drømmen kan sige noget om, da drømme, hvor meget man end nogen gange kunne ønske sig det, ikke kan sige noget om, hvad der kommer til at ske i fremtiden.
Det kan også være det du mener med "tegn" er, om drømmen er et tegn på om du kan eller ikke kan lide ham og om han kan eller ikke kan lide dig. Men igen bliver svaret det samme, for det er desværre ikke noget drømme kan sige ret meget om.
Det jeg tænker drømmen formentlig har været et tegn på, er at fyren fylder meget i dine tanker, og at du ikke helt er afklaret med hvad du føler for ham. Og ikke helt ved hvad han føler for dig. Derfor er mit bedste råd til dig, at du skal prøve at mærke efter i dig selv, og prøve om du kan finde ud af hvad du føler (eller ikke føler) for ham. Og samtidig prøve at komme tættere på ham, prøve at snakke med ham og hænge ud med ham, og prøve at blive klogere på hvad han føler (eller ikke føler) for dig. Det tror jeg er det, der kan give dig mest afklaring. Og det kan forhåbentlig gøre dig mindre forvirret.
Held og lykke!
Mange hilsner,
Siv