Lidt deprimeret ung gut
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 Vælger at være Anonym fordi Jeg syntes det er rarest nok om det. Jeg er en dreng, der har var lidt trist den seneste måned fordi min ex kærste slog op med mig. Samme dag vi havde hygget, sammen og badet sammen. Har virkeligt tænkt hvad jeg havde gjort galt eller hvad der gjorde hun 30 minutter efter vi havde sammen hun bare slår op. Var safølig lidt trist den samme aften men ved ikke rigtigt om det her er et spørgsmål eller ej gar bare at høre de andres tennergers svar. -Fra trist dreng

Svar:
Kære dreng på 13 år
Det lyder til at være rigtig svært for dig for tiden, hvilket giver rigtig god mening, når din kærste har slået op. Især hvis du ikke rigtig har fået nogen grund undervejs.
At slå op med en man holder af, er altid svært, og der vil altid være en sorg efterfølgende. Uanset om man er den der har slået op, eller den der bliver slået op med.
Mon I overhovedet taler sammen mere? Hvis I har mulighed for det, så tænker jeg det kunne give god mening at prøve at tale med hende om det, men også vise hende at du er ok med det valg hun har taget, men at du godt kunne have brug for måske at vide hvorfor.
I er stadig unge og der kan være mange grunde til det valg hun tog.
Du skriver, at du godt kunne tænke dig at høre andre teenageres tanker om din situation. På ung til ung siden her på Cyberhus kan du skrive, akkurat som du har gjort her i brevkassen, men i stedet for voksne rådgivere vil det være de andre unge på sitet, der svarer. Du kan også hoppe forbi gruppechat.dk, hvor du kan deltage i forskellige chats sammen med andre unge. Der er helt sikkert nogle andre, der kender til nogle af de samme følelser, og kan give dig nogle gode råd til hvordan du kan håndtere det, så det igen bliver lettere for dig at være i. Fx i fri chat om tirsdagen eller Søndagsklubben om søndagen. Du skal oprette en bruger for at kunne være med i en chat.
Dernæst vil det være en rigtig god ting, fx at tale med nogle venner om det, så du ikke går alene rundt med følelserne. At gå alene med hvordan man har det indeni, er altid rigtig svært, men det kan blive lettere hvis man deler tankerne med nogen!
Jeg håber du snart finder kærligheden igen og finder ud af at der stadig er mange gode ting i ungdomslivet at nyde!
Hilsen fra Rose