Laver i bukserne
brevkassespørgsmål af
C
17 år
Hej. Siden jeg var 12 har jeg kunnet lide tanken om at lave i bukserne, og da jeg var 14 gjorde jeg det for første gang. Jeg gør det når jeg er alene hjemme. Jeg laver stort i underbukserne og så står jeg måske og barberer ben eller lægger makeup imens jeg har det i bukserne. Jeg kan godt lide den varme, bløde følelse, og at det er lidt forbudt at gøre det. Bagefter onanerer jeg. Bagefter bliver jeg helt vildt skuffet over mig selv, og synes det et SÅ ulækkert. Jeg har fået en kæreste, og vi er begyndt at have sex. Jeg kan godt have sex med ham uden at tænke på at gøre i bukserne. Jeg vil vildt gerne stoppe med at tænde på det... jeg ser også porno hvor folk virkelig skal skynde sig på wc, og så ender de med at gøre det i bukserne. Hvad har i af råd til at stoppe med at reagere på de lyster? hilsen C.

Svar:
Kære C,
Hvor er det godt, at du skriver. Jeg forstår godt, at det er svært at gå alene med det her dilemma, som du oplever. Det er bestemt ikke rart at have en seksuel fantasi eller fetish, som man skammer sig over, og som man synes er ulækker. Først vil jeg sige til dig, at det er meget individuelt og forskelligt, hvad man tænder på. Der findes mange særlige ting, herunder også det at lave i bukserne, som hedder koprofili. Der findes altså andre, som har det som dig, selvom det nok er de færreste. Du kan prøve at søge lidt rundt på nettet og måske støder du på nogen, som også ønsker at ændre deres adfærd eller som har erfaring med det, og så er det altid rart at vide, at man ikke er alene om noget, der er svært.
Du spørger, hvad du kan gøre ved det, og jeg tænker, at der er flere ting, du kan prøve.
For nogen, der gerne vil ændre en vane, kan det hjælpe at sætte sig et mål, hvor du f.eks. siger, at de næste 3, 5, eller 7 dage, vil du prøve ikke at gøre det. Og hvis du kan det holde det, kan du fortsætte ved at lægge flere dage oveni dit mål. Hvis det ikke lykkes, kan du prøve med et mindre antal dage, og så stille og rolig tage én dag ad gangen derefter. Hvis det hjælper dig, kan du også lave et skema og sætte krydser for de dage, hvor du holder dit mål. På den måde vil du med tiden måske opleve, at det ikke fylder så meget for dig mere, fordi du har vænnet dig af med det, men det kræver selvfølgelig, at du virkelig vil stoppe og kan holde dig oppe på dit mål. Du skriver ikke noget om hvor ofte det her sker, men hvis det har stået på siden du var 14 år kunne en anden oplagt mulighed være at tale med nogen om det. Her tænker jeg på en psykolog eller sexolog, eventuelt en med special i fetish'er. Mennesker med en skamfuld fetish, som du også skriver, at du oplever, har ofte gavn af terapi, hvor man kan få talt om, hvad det er der tænder en, hvordan det kan være, og hvad man kan gøre for at arbejde med at ændre det.
Jeg ved ikke, om du har overvejet, om der er noget, der kan erstatte den varme, bløde følelse som ikke er afføring eller noget, du synes er ulækkert, men som stadig kan give nydelse for dig.  Ellers kan man også sige, at så længe din lyst ikke skader dig selv eller andre, er den helt okay at have. Det er bare vigtigt, at du er opmærksom på hygienje og bakterier, sådan at du får vasket dig grundigt, når du haft afføring i underbukserne. Det kan også være, at det kan hjælpe dig at stoppe med at lave i bukserne, hvis du stimulerer dig selv analt, når du onanerer eller sammen med din kæreste udforsker analsex.
Jeg ønsker alt det bedste herfra,
Jeanette