Kærester
brevkassespørgsmål af
Erika
10 år
Hej😬 Jeg er vild med en dreng fra den anden klasse 😍. Vi bor tæt på hinanden. Jeg vil være kærester med ham. Men hvordan skal jeg spørger ham ? Vi går begge I 4 klasse. Pige på 10 år

Svar:
Hej, jeg er glad for at du skriver herind.
Må jeg lige starte med at sige, at det er meget modigt af dig at skrive herind til os. Der er rigtig mange som står i samme situation som dig, og ikke ved hvad de skal gøre. Mange tør hverken at stå ved det eller spørge om råd og vejledning, som du gør. Du er sej og modig.
Det er en dejlig følelse at være vild med en dreng og det er noget som vi alle sammen oplever. Jeg kan huske når jeg har været vild med en dreng; At man ikke kan tænke på andet end ham, at man rødmer hver gang han kigger på én. Man går rundt i en boble, hvor man ikke kan koncentrere sig om andet end ham og man fniser hver gang nogen nævner hans navn.
Det er svært at spørge en dreng om man skal være kærester og man er bange for at han ikke vil. Du skriver at I bor tæt på hinanden, så kommer jeg til at tænke på, at du kan spørge ham om I skal følges hjem fra skole, hvor en ide kunne være at fortælle ham hvordan du har det. En anden idé kunne være at skrive et brev til ham. Det kan være meget skræmmende at spørge ansigt til ansigt om man skal være kærester, så en løsning kunne være at skrive det til ham. Du kunne skrive hvorfor du er vild med ham og hvorfor du gerne vil være kærester med ham.
Det kan godt være svært, men ligesom du er sej at skrive herind, så er jeg også sikker på at du finder modet til at spørge ham, på den ene eller anden måde.
Jeg håber at mit svar kan hjælpe dig - Sofie