Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Magnus
18 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej, Jeg er 18 og har fundet mig den sødeste pige på jorden. Vi har flirtet i flere uger nu og jeg er nået til et punkt hvor jeg tænker at jeg egentlig godt kunne tænke mig at være kærester med hende. Her kommer mit spørgsmål så; hvordan spørger man lige om man skal være kærester. Jeg synes selv det kan lyde lidt børnehaveagtigt at spørge "skal vi være kærester" men er i tvivl om der er andre måder at spørge på. Det er jo altid en god ide at være enige om hvad man føler tænker jeg. Hilsner Magnus

Svar:

Hej med dig Magnus

Hvor er det bare skønt at du har fundet en pige som du godt kan lide, og det lyder til at hun også er glad for dig. Det er bare så dejligt!

Du spørger ind til hvordan du kan spørge hende om at blive kærester, og jeg tænker faktisk at du godt kan spørge hende på den måde som du skriver. Selvom du siger at det måske virker sådan lidt barnligt at spørge på den måde, så er det en ret direkte måde at få svar på. Du kan eventuelt pakke det ind ved at spørge hende om hvad hun tænker at I er, eller måske du kan sige til hende at du allerede betragter hende som din kæreste, og bare lige vil være helt sikker på at hun også har det sådan.

En helt anden måde, kan være at lave en romantisk gestus, og stadig gå med den lidt barnlige udgave - og så gå all in på den. Du kan f.eks. sende hende en buket blomster med et kort, hvor der står: Vil du være min kæreste - ja / nej / måske.. Selvom det måske virker fjollet, så er en romantisk gestus på den måde, noget som langt de fleste piger vil blive ellervild med. Du kan også være lidt snu, og få en ven til at hjælpe. Næste gang I så er sammen med den ven, så bed ham/hende om at spørge jer om I er kærester eller hvad.. Så er I tvunget til at tage stilling til det, og der kan du jo så hviske til hende at du meget gerne vil være hendes kæreste.

Som du nok kan læse, så er der mange måder at gøre det på, og jeg er helt sikker på at uanset hvordan du vælger at gøre det, så bliver det til et smukt øjeblik - her synes jeg lige jeg vil nævne at du nok skal undgå at spørge hende over sms eller sådan, da det ikke er særlig romantisk.

Når du nu har besluttet dig for en måde at spørge på, så kan du lidt tænke lidt over følgende: Hvordan kommer hun til at fortælle om det her til sine veninder, og hvordan vil du gerne fremstå i den historie?

En ting er nemlig helt sikker - hun kommer til at fortælle historien om hvordan I blev kærester mange gange til sine veninder, og så er historien lidt federe hvis den er krydret med en romantisk gestus (som den med blomsterne) eller en lidt sjov situation (som den med vennen), fremfor f.eks. en sms (som du helst skal undgå).

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke!

Kærlige hilsner,

Signe