Finder man en bolleven?
brevkassespørgsmål af
P.A
15 år
Hej, jeg har været overraskende liderlig på det seneste (mere end jeg plejer) så tænkte på om det var muligt at finde en bolleven? Har nogle af jer haft en bolleven før og er det like normalt?.. Har aldrig prøvet det før men tænkte det ville være en god ide, især hvis de var 14-16 år da jeg selv er 15

Svar:
Hej med dig
Det kan være virkelig frustrerende at være meget liderlig hele tiden, og det er helt forståeligt at du tænker på måder som kan hjælpe dig med din liderlighed. Når jeg læser dit spørgsmål, så bliver jeg i tvivl om det var meningen at du ville skrive ind til brevkassen, eller om du egentlig ville skrive til vores ung-til-ung del, hvor andre unge kan svare, men uanset hvad, så håber jeg du også kan bruge mit svar.
At have lyst til at få en bolleven, er normalt nok, og der er mange unge drenge (og piger) som, ligesom dig, kunne være fristet af tanken om at få tilfredsstillet sin liderlighed uden betingelser. Desværre er det ofte bare ikke så nemt at adskille sex og følelser, og det ender rigtig ofte med at der er en som får flere følelser involveret end den anden, og så kan det ende med at der er en som bliver såret. Derfor vil jeg klart anbefale dig at overveje at finde en sød pige i stedet, som du kan blive kærester med, og som du kan føle dig tryg ved. Så får du også meget mere end bare sex.
Når det så er sagt, så er det vigtigt at du er opmærksom på at I afstemmer jeres forventninger, hvis du alligevel vælger at finde en bolleven. Sørg for at I er enige om hvad det betyder at være bollevenner. Der er nogle som tænker at det betyder at man altid kan ringe hvis man er liderlig, og så skal den anden bare være klar, mens der er andre som gerne vil have nogle flere regler for hvornår man må ringe. Så derfor skal I tage en snak om hvordan I gerne vil have det, og hvilke forventninger I har til hinanden, før I går i gang. Her er det også vigtigt at snakke om hvad man skal gøre, hvis der opstår flere følelser.
Du er stadig rigtig ung, og det er, som sagt, helt normalt at du er ekstra liderlig lige nu. Men derfor er det ikke sikkert at svaret er at gå ud og finde en bolleven. Så se om du ikke kan tænke lidt mere over hvad du egentlig ønsker dig? Måske kan det hjælpe hvis du begynder at onanere mere, så du ikke er lige så liderlig? Du kan også eksperimentere med hvordan du onanerer, og her kan jeg anbefale at tage et kig på den her artikel
Jeg håber du vælger at finde en sød kæreste, men hvis du nu vælger at finde en bolleven, så håber jeg at I sørger for at tage en god snak om hvad det skal indebære.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlige hilsner,
Signe