Kæmpe dilemm
brevkassespørgsmål af
William
17 år
Hej Cyberhus, Jeg snakker med den her pige, og har gjort det i omkring 3-4 uger nu. Min ven snakker med hendes veninde også (Vigtigt til senere). Her i weekenden fik jeg en fornemmelse om at hende jeg snakker med, var begyndt og være lidt off, og havde ændret lidt adfærd, og den måde vi snakkede sammen på. Så jeg spurgte ind til det i søndags, hvor hun benægtede at der var noget. Hvilket resulterede i, at det kørte frem og tilbage i mellem os, og endte ud et et rigtig stort skænderi og diskussion, hvor hun begyndte at inddrage hendes veninde og min ven. Hvor det viser sig at min ven, havde misforstået, hvad jeg havde fortalt til ham, som han fortalte videre til sin pige, som hun fortalte til hende jeg snakkede med. Jeg forklarer så at der er sket en stor misforståelse, og vi var gået forbi hinandens hoveder, og alt sådan noget. Hun siger så til mig, at vi er ok, og alt er okay. Men jeg føler så fra hendes side nu, at det stadig ikke er okay, og jeg ved faktisk ikke om jeg har lyst til at fortsætte med at snakke sammen. Også efter vi har haft sådan et stort skænderi, før vi overhovedet er kærester, og hvad det så ville betyde, når vi har en diskussion som faktiske kærester. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Om jeg skal fortsætte og håbe på det bedste? Eller stoppe nu, og hvordan jeg skal fortælle det til hende? Håber I kan hjælpe, og på forhånd tusind tak.

Svar:
Kære dig,
Det lyder som om, I er havnet i en svær situation, hvor kommunikation og tillid allerede er blevet udfordret – og det før et forhold overhovedet er startet. Det er helt forståeligt, at du bliver i tvivl, især når du stadig mærker, at noget ikke føles rigtigt, selv efter hun siger, at "alt er okay".
Når man begynder at tvivle og føler sig mere usikker end tryg i starten af noget, kan det være et tegn på, at man har brug for at stoppe op og mærke efter. Nogle gange opstår der bare en følelse af, at tingene ikke helt spiller, og det er helt okay at tage en pause og overveje, hvad man egentlig har lyst til. Det vigtigste er, at du passer på dig selv og gør det, der føles rigtigt for dig – også selvom det betyder, at du måske ikke fortsætter lige nu.
Det kan være svært at træffe den slags beslutninger, men du skylder ikke nogen at blive i noget, der ikke føles godt. Tal åbent og ærligt med hende, hvis du vælger at sige fra – så er du tro mod både dig selv og hende.
Mvh,
Camilla