Kys
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa Jeg er en pige på 15 og jeg kyssede med en dreng til en fest, det var hans første kys så det var nok noget specielt for ham. Jeg var stiv og kyssede ham, men føler virkelig ik han er pæn og er ikke attracted til ham. Jeg har selvfølgelig så klog at jeg til næste fest også valgte at kysse med ham, og det er simpelthen fordi at når jeg bliver fuld så vil jeg bare gerne kysse med nogen, og han hang på mig under hele festen (som faktisk var pisse irriterende) så han var pretty much den eneste jeg havde mulighed for at kysse med da han ikke rigtig gav mig mulighed for at snakke med andre drenge. Så nu er jeg bange for at han tror der er noget, har prøvet at sige til ham at jeg ikke vil have noget med ham men han fatter det ik rigtigt + jeg syntes også at det er pisse irriterende at han hænger på mig til festen hele tiden for det første fordi han slet ik er min type og for det andet fordi at han er lidt underlig også. Jeg ved ik rigtig hvad jeg skal gøre fordi han skrev til mig her i foregårs at han var forelsket med mig og jeg kan jo slet ik lide ham! det er bare som om at han ikke forstår at jeg ikke vil have noget med ham og at jeg ikke gider have at han skal hænge på mig konstant til fester selvom jeg siger det til ham. Det der med at han hænger på mig der prøvede jeg hele tiden at gå væk fra ham til festen men han fulgte hele tiden efter, og da jeg så skrev til ham at jeg ikke hele tiden gider at være sammen med den sammen så skrev han “du kan bare bede mig om at skride når du ik gider mig mere til fester” men det føler jeg bare ikke man kan, vil jo ik sorge hans følelser :( jeg ved ik hvad jeg skal gøre, først var han sød nok (men stadig ik attraktiv) men nu syntes jeg bare at han er for meget og for mærkelig. Btw der efter første fest skrev han så og spurgte om det var okay at han lagde ind til kys og jeg var jo stadig beruset der så jeg skrev bare “jaja” så til den næste fest lagde han jo bare hele tiden ind til kys og der følte jeg bare at det ikke ville være fair hvis jeg afviste ham da jeg selv havde sagt at han bare kunne selv lægge ind til det, også fordi jeg er jo hans første kys. Jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre :( Undskyld fordi at den her besked er så lang haha Kærlig hilsen pigen som fortryder

Svar:
Kære du
Det er noget af et svært dilemma, du står i lige nu. Og jeg kan godt forstå, hvis du er i tvivl om, hvad du mon skal gøre. Derfor er jeg glad for, at du havde mod på at skrive herind til brevkassen. Jeg vil prøve at dele mine tanker omkring din situation med dig og komme med nogle forslag til, hvad du mon kan gøre. Det er helt op til dig, hvad du vælger at gøre i sidste ende, men måske det kan være rart at få en andens perspektiv med på vejen.
Hvis vi først prøver at sætte os i hans sted, så kan man måske godt forstå, hvis han er blevet forvirret over de signaler, du har sendt. På den ene side har du kysset med ham til to fester og umiddelbart svaret "jaja" til, at han gerne må lægge an til at kysse dig. På den anden side er du afvisende og har fortalt ham, at du ikke hele tiden gider være sammen med den samme til fester. Så det er måske ikke så overraskende, at han stadig prøver på at være sammen med dig, selvom du måske ikke har lyst og egentlig synes, at du har gjort opmærksom på det. Det kan være, at det ikke er lige så tydeligt for ham, hvad du vil og ikke vil, som det er for dig. Måske du derfor skal prøve at fortælle ham om noget af det samme, som du har skrevet her i brevkassen? At du ikke er interesseret i ham på samme måde, som han er i dig, og at du er ked af, at du er kommet til at give ham falske forhåbninger? Det er som regel bedst at være ligefrem og ærlig, fordi det er nemmere at forholde sig til.
Du skriver også, at du helst ikke vil såre ham, fordi han har følelser for dig. Nogle gange er det sådan, at man bliver forelsket i en person, som ikke gengælder ens følelser. Det er en uundgåelig del af livet, selvom det kan være hårdt. Og nogle gange er man selv den person, som ikke gengælder følelserne. Selvom det måske vil være svært for ham at få at vide, så er det uden tvivl også svært for dig at være den, som skal fortælle ham det. Det er værd at huske sig selv på, så man ikke føler sig som et dårligt menneske, fordi man afviser nogen. Det er helt okay at afvise nogen, hvis man ikke er interesseret i dem. Det vigtigste er blot, at man gør det på en ordentlig måde.
Man kan også vende det hele om og sige, at du måske blot sårer ham mere ved at lade ham tro på, at I kan blive til noget, end ved at afvise ham? Hvis du afviser ham, ved han i det mindste, at han ikke skal bruge så meget energi på at jagte dig. Så kan han måske bruge energien på at jagte nogle andre, som gerne vil ham i stedet.
Noget andet, jeg godt kunne tænke mig at komme omkring her, er det, at du bare meget gerne vil kysse med nogen, så snart du bliver fuld - også selvom du måske ved, at du fortryder det dagen efter. Én ting er, at det generelt er en lidt dårlig idé at kysse med en masse, bare fordi man er fuld. Men en anden ting er, at det lyder som om, det faktisk skaber problemer for dig, fordi du er endt i et dilemma som det, du har beskrevet her. Jeg kan godt forstå, hvis det er spændende og sjovt at gå til fester og at drikke. Men det at drikke er ikke en undskyldning for at gøre dumme ting, som man fortryder. Uanset hvor fuld, man har været, så skal man altid stå til ansvar for de ting, man har gjort i sin brandert, når man bliver ædru. Det, håber jeg, er noget, du vil reflektere over og tage med dig, næste gang du skal til fest og drikke.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Hvis du har brug for at chatte med en rådgiver, er du velkommen i vores sms-rådgivning på tlf. 25 80 60 60.
De bedste hilsner
Marie