Kropsbehåring

brevkassespørgsmål

Kropsbehåring

brevkassespørgsmål af
Mia
22 år
Oprettet 3 uger 6 dage siden

Hey! Jeg har ses med en i et stykke tid nu, og alt har gået som smurt. Det har kun være såkaldte “green flags” hele vejen igennem. Lige pludselig kommer der det frygtede “jeg har lige et spørgsmål” på SMS. Der bliver nævnt at han har det svært med kropsbehåring. Jeg har lidt (self trimmet) og kan ikke helt finde ud af om hvor stort et problem det er for ham, da han ikke har givet udtryk for det før og har ikke stoppet ham fra at være intim. Hvad gør jeg? Det kom mega ud af det blå og er lidt mundlam. Skal jeg gå på kompromis og en gang i mellem barbere mig helt glat? Forstår selvfølgelig godt at alle har deres preferencer. Men hvorfor kommer det nu og er det en hentydning til mig?

Svar:

Kære Mia.

 Hvor er det godt, at du har taget dig tid til at skrive ind til os her på Cyberhus. Her vil vi ikke dømme dig om du har kropsbehåring eller ej.

 Når jeg læser dit brev kan jeg tydeligt mærke det her er en rimelig uventet og måske sårende situation, og det er ganske forståeligt, at det kan være både forvirrende og uforstående især når det kommer lige ud af den blå luft at din fyr har det svært med kropsbehåring.

 Først og fremmest er det vigtigt at du får snakket åbent og ærligt med din fyr om det. Jeg ved det måske kan være en lidt akavet samtale, men det er ikke desto mindre super vigtigt at du får udtrykket dine behov, tanker og følelser overfor ham. Du kan evt spørge ham hvorfor han har det så svært med kropsbehåring og hvorfor han pludselig bringer det på banen.  Det er jo ikke fordi det er unaturligt at man som kvinde har hår diverse steder på kroppen, men hvis han fx har været vant til kun at se nærmest glat hud kan det skabe et forkert billede af hvordan en kvindekrop skal se ud. Der er naturligvis ikke noget galt i at have en præference, men hvis det er en meget stort problem for ham, er der nogen forskellige veje du kan gå.

 Som du selv nævner kan du vælge at gå på kompromis og barbere dig fra tid til anden, men det er også vigtigt du husker dig selv her, er det noget du er villig til at gøre? Og er det egentlig fedt på langsigt at gøre en egentlig noget for andre end dig selv, især hvis du ikke er helt komfortabel med tanken? Du kan også vælge bare at blive ved med at trimme det, også må han lærer at "leve med" at du er som du er. Hvis det er et stort problem for ham, og Icslet ikke kan finde en fælles vej, må I begge overveje om det skal være jer to, selvom det kan virke overfladisk at slutte en relation bare pga lidt kropshår.  Men under kropshårene ligger der en mere principiel snak om hvorvidt man kan kræve forandring af hinanden. Men det er igen op til jer to, og især hvad du er villig til. Det er i længden ikke sjovt hvis du gør noget du ikke har lyst til fordi du føler det forventes af dig. Det vil hellere ikke være et særlig sundt forhold hvis de partner direkte eller indirekte ligger pres på hvorvidt du skal være glatbarberet eller ej.

 Som sagt tidligere er kropsbehåring jo helt naturligt, og hvis du føler dig bedre tilpas med fx trimmet kropsbehåring må din partner lære at acceptere det kan han ikke det må du som nævnt tidligere enten gå på kompromis og måske glatbarbere dig fra tid til anden eller overveje om det er en fyr du kan se dig selv sammen med.

 Når alt dette er sagt, er der også en anden vej at tage. Noget der også kan være værd at undersøge er hans pludselig bekymring om kropsbehåring. Prøv at lytte til og forstå årsagen til din fyr pludselige bekymring for kropsbehåring. Det kan være, at han har haft en oplevelse fra tidligere forhold, der har påvirket hans præferencer nu? Eller som nævnt tidligere måske er han bare påvirket af de "perfekte" piger man ser på fx sociale medier eller endda bare på gaden. Det er måske ikke nødvendigvis en hentydning til dig personligt, men det er værd at undersøge for at få fuld klarhed selvom det kan være grænseoverskridende at snakke om.

 Jeg vil runde mit skriv af med at minde dig om hvor vigtigt det er at kommunikere åbent og respektfuldt med hinanden for at løse problemet. Så længe I begge er villige til at lytte og måske/måske ikke finde kompromiser, kan I arbejde sammen om at skabe et sundt og godt forhold.

 Håber mit svar kan hjælpe dig, og jeg vil sende masse positiv energi i din retning.

 Venlig hilsen Kylie.

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål