kontanter?
brevkassespørgsmål af
O
20 år
Hej CB
Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig med det her. Men er der nogen grænse for hvor mange kontanter man må have på sig? Altså fx at hvis du bliver anholdt med over et vidst beløb på dig, om man så kan risikere at politiet konfiskere nogle af pengene eller hvis vagter eller skolen ser det at de så stiller spørgsmål. Synes jeg har hørt noget med over 5000kr. eller 10.000kr, hvis ikke i ved det, kan i måske hjælpe mig med at finde et sted hvor man kan finde ud af det?

Svar:
Hej med dig O!
Jeg må være dig et svar gyldigt, da jeg ikke kan sige det med sikkerhed. Ud fra det jeg kan læse, så kan politiet konfiskere kontanter, hvis personen f.eks. skylder penge til staten, eller hvis de vurderer, at der er noget mistænkeligt ved situationen. Så jeg vil tro, at det kommer rigtig meget an på situationen, og at der ikke som sådan er en grænse for, hvor mange kontanter man må have på sig, som gør det ulovligt at have flere end f.eks. 5000 kr. på sig. Som sagt er jeg dog ikke sikker, men måske politiet, en advokat eller din bank kan hjælpe dig med et mere sikkert svar? Det er mine bedste bud på nogle, som vil vide mere om det.
Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig lidt på vej!
Mange hilsner
Amanda