Kondom inden i mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hejsa, jeg har været sammen med min kæreste forleden og lige pludselig opdagede vi kondomet ikke længere var på, vi kunne ikk finde det efter, kan det være oppe i mig? Det skal siges at han ikke kom i mig men først efter...

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du er bekymret for, om kondomet er forsvundet i dig. Og efter at have søgt lidt på nettet, så kan jeg se, at det faktisk godt kan være en mulighed. Så hvis kondomet stadig ikke er dukket op, så vil jeg anbefale dig at tage et smut til lægen ret hurtigt, så du kan blive undersøgt for, om det er oppe i dig og få taget det ud.
Du skriver også, at han først kom efter han havde trukket sig ud. Men hvis kondomet er røget af mens han har været inde i dig, så kan der være rester af sæd på hans penis eller der kan være kommet præsperm ud fra kondomet. Sandsynligheden for at blive gravid af det, er meget, meget lille, men den findes. Så for en sikkerheds skyld er det nok en god idé at tage en graviditetstest. Igen - sandsynligheden er virkelig lille, men det er rart at være helt sikker.
Til sidst vil jeg lige sige, at når et kondom falder af, så kan det være et tegn på, at det er for stort. Så det kan være, at I skal prøve en anden størrelse, så I er sikre på, at det ikke sker igen, at kondomet ryger af. Husk at købe kondomer efter tykkelsen på penisen og ikke på længden.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at I finder kondomet hurtigt.
Mange hilsner Pernille