Penis problem
brevkassespørgsmål af
Markus
13 år
Hej! Jeg er en dreng på 13 år som har et problem med sin Penis. Når jeg ser porno og onanere som mange andre drenge, så kan jeg se at mændene i videoerne har hud som buler ud på toppen af penissen. Der har jeg ikke????? hvorfor ikke???? Jeg ved ikke om jeg burde ha’ det eller ikke.

Svar:
Hey Markus
Fedt du skriver når der er noget du er i tvivl om.
Hvis man ser porno, kan man let komme i tvivl om alt er som det skal være. I porno er det tit mænd med en stor penis, der ser ud på en bestemt måde. I virkeligheden ser de fleste penisser ud på meget forskellige måder.
Når du siger at de her mænd du har set, har noget hud på toppen af penis. Mener du så helt ude på spidsen af penis, hvor tisset kommer ud? Sådan forstår jeg det i hvert fald.
Hos nogle fyre er åbningen på toppen af penis næsten helt usynlig, eller bare en lille sprække. Det er specielt almindeligt hos drenge der endnu ikke er fuldt udvokset. Hos andre er åbningen meget tydelig. Den buler ligesom ud, så det kan se ud som om der sidder et ekstra stykke hud. Det gør der ikke.
Jeg er sikker på det ikke er noget du behøver være bekymret for. Hvis du kan tisse og onanere, uden at det gør ondt er der ingen grund til at være nervøs. Penisser er vildt forskellige, og din er lige så almindelig som alle andre.
Husk at det du ser i porno, ikke giver et rigtigt billede af virkeligheden. Det er mænd valgt ud fra størrelsen på deres penis. Sådan er der meget få fyre der ser ud i virkeligheden.
Håber du fik svar, og ellers må du prøve igen.
Mange hilsner Lasse