ER JEG EN BØØSE?

brevkassespørgsmål

ER JEG EN BØØSE?

brevkassespørgsmål af
Micklas
15 år

hej brevkage, jeg er en DRENG med stort D og jeg elsker at spille på min min computer. jeg er en 15 årig dreng og jeg går i nine i skolen, der var skolefæst i sidste fredags og bagefter tog mig og mine venner hjem til mads og drak øller. jeg blev så fuld så jeg suttede på en tidsemand af mine venner, det smagte faktisk ikke så slemt, jeg kunne ret godt lide det. ER JEG BØØSE?? for jeg sygte på nettet af bidler af brøster og min diller rejste sig stadig.

Svar:

Hej Micklas.

Tak for dit gode spørgsmål. Rigtig mange på din alder bliver i tvivl om deres seksualitet, og det kan jeg godt forstå. Det er noget, som kan være rigtig svært at finde rundt i, men jeg kan desværre ikke fortælle dig, om du er homoseksuel eller ej. Det jeg kan fortælle dig er, at der ingenting er galt med at være homoseksuel, hvis man er det. Mennesker er forskellige på alle måder, det overhovedet er muligt at være forskellige. Vi har forskellige personligheder, ser forskellige ud, og så er vi tiltrukket af forskellige mennesker. Det er helt normalt, og det er ikke noget, man skal skamme sig over.

Når det så er sagt, så vil jeg sige, at selvom du har suttet på en af dine venners tissemand og kunne lide det, så er det ikke nødvendigvis fordi, du er til drenge. Rigtig mange eksperimenterer med sex og prøver ting af, som de er nysgerrige på, og nogle gange indebærer det også at være sammen med en af samme køn. Nogle gange er det måske mest gjort i sjov, f.eks. hvis man har fået lidt at drikke, som du fortæller at I havde. Mange som eksperimenterer ender med en kæreste af modsatte køn, så selvom du har suttet på en anden fyrs tissemand og synes om det, så er det som sagt ikke sikkert, at du er homoseksuel.

Hvis du er meget i tvivl, så tænker jeg at det kan være en idé at prøve at mærke efter, hvem du er tiltrukket af, og altså hvem du tænder på og tænker på, når du f.eks. onanerer. Du fortæller blandt andet, at du tænder på en pigekrop, og det er ligeså relevant for at forstå din seksualitet, som det at have suttet på en tissemand. En anden ting, du også kan gøre, er at mærke efter hvem, du forelsker dig i, idet det også kan være et fingerpeg om, hvad ens seksualitet er.

Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej, men hvis du stadig er i tvivl eller har brug for at snakke, så er du meget velkommen i både vores brevkasse og chat. Alternativt har landsforeningen for lesbiske, bøsser, biseksuelle og transpersoner også en rådgivning, man kan kigge forbi, hvis man f.eks. er i tvivl om ens seksualitet og Spring Ud er en side hvor man blandt andet kan læse andres historier, hvilket også kan være rigtig rart for nogle.

Mange hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål