Kommer for hurtigt under sex

brevkassespørgsmål

Kommer for hurtigt under sex

brevkassespørgsmål af
Mathias
17 år
Oprettet 7 måneder 2 uger siden

Hej, Jeg er er dreng på 17. Grunden til at jeg skriver er at jeg er seksuel aktiv og jeg har haft sex med min kærest emfaserne af gange. Men efter vi er stoppet på efterskole ser vi kun hinanden 3 gange om ugen. Mit problem er at når vi har sex føler jeg at jeg kommer alt for hurtigt. Nogen gange går der måske kun 1 minut og hvis det er uden kondom så føler jeg næsten jeg skal komme i det den bliver stukket ind. Min kæreste klager ikke over det men alligevel er det Irreterende fordi jeg føler ikke jeg kan give hende den sex som hun fortjener. Er der evt noget man kan gøre så man måske kunne holde i 10-15 min

Svar:

Hey Mathias

Det er en aldeles almindelig udfordring du beskriver, og noget vi får rigtig mange spørgsmål om.

Rigtig mange drenge har udfordringer med at komme forholdsvis hurtigt, og når du beskriver , at du nogle gange nærmest kommer i det øjeblik, du trænger ind i din kæreste, så kan jeg godt forstå at det frustrerer dig.

Undersøgelser har vist at mænd i gennemsnit holder i 4-6 minutter fra de starter, til de får udløsning. Så i forhold til hvad der er normalt, så er du fuldstændig ligesom de fleste andre drenge og mænd.

Der findes forskellige muligheder. Den mest simple, kunne være at bruge kondomer med bedøvende creme i. Det nedsætter din følsomhed, og kan derfor gøre at du måske kan holde længere. Udfordringen med den metode er jo så netop at den nedsætter følsomheden så sex bliver en helt anden oplevelse, og det er måske ikke det bedste, på den lange bane.

En anden mulighed, som jeg klart vil anbefale, er at øve stop-teknikken. Det tager tid og masser af øvelse, til gengæld er det enormt effektivt, uden at mindske følsomhed eller nydelsen. Ganske kort fortalt går det ud på at man stopper, og måske endda trækker sig ud, i det sekund det føles som om man kunne være på vej til at komme. Man kan også sagtens øve teknikken, når man onanerer, så man stopper med at onanere så snart man kan mærke at orgasmen er på vej, og så starter man igen, når man kan mærke at orgasmen ikke længere er på vej. Det giver ganske enkelt mere kontrol.

Et virkelig godt supplement til stop-teknikken, er at træne sine bækkenbunds muskler. Det er de samme muskler du spænder op i, hvis du virkelig skal på toilettet, men er nødt til at holde dig. Du træner dem ved at spænde op i din ringmuskel, og det kan give dig lidt mere styrke til at holde orgasmen tilbage. Hvis du tjekker på youtube er der flere videoer der beskriver, hvordan du træner din bækkenbund, som mand.

I forhold til det her med at træne stop-teknikken, så kan du læse mere om i den her artikel fra Sexlinien: https://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-problemer/saadan-holder-du-u...

Til sidst vil jeg lige nævne at en snak med din kæreste, er en rigtig god ide. Både fordi hun måske slet ikke ønsker at du kan holde helt op til 15 minutter. Mange tror at piger og kvinder altid helst vil have at man kan have sex i så lang tid som overhovedet muligt, men det er faktisk ikke korrekt. Studier viser at mange faktisk synes at alt over 10 minutter kan være for lang tid. Så det handler altså både om hvad der føles rart for dig, men også hvad din kæreste egentlig har lyst til, for det giver ikke meget mening at du kæmper for at holde i virkelig lang tid, hvis din kæreste synes det bliver ubehageligt.

Samtidig giver det også god mening at inddrage din kærester i dine tanker, hvis du vil prøve nogle af de her muligheder af. På den måde behøver det ikke bare være dit projekt, men noget I gør til en del af jeres sexliv, at holde mange små pauser...der lige så stille bliver færre og kortere, indtil du føler at du har mere kontrol.

Mange hilsner Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål