Knopper på pikken

brevkassespørgsmål

Knopper på pikken

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 2 år 1 måned siden

Hej jeg har i lang tid nu haft en masse små hvide knopper under forhuden langs penishovedet. Jeg tænker ikke der er sex sygdom da jeg har fået det da jeg stadig ikke havde haft sex endnu. Har ingen ide hvad det kan være

Svar:

Hej dig,

Det er svært for mig, at besvare dit spørgsmål, da dette kræve en lægefaglig vurdering. Ud fra det du beskriver, kan det godt lyde som det er talgkirtler. Hvis det er det, kan du være ganske rolig, det er helt ufarligt som er helt ufarlige og faktisk har en gavnlig funktion hos både drenge og piger. Ofte er de meget synlige i puberteten, og aftager så lidt, når man bliver ældre. Talgkirtler  danner fedtstoffet smegma preputii, der smører pikhovedet og gør at forhuden glider let - de er altså vigtige, så det ikke gør ondt, når forhuden trækkes frem og tilbage. Antallet af talgkirtler svinger meget afhægigt af ens kønshormoner. Du kan læse mere om det her.

Dog er det altid en god huskeregel, at opsøge læge, hvis man oplever ubehag eller gener omkring ens kønsorganer - eller andre steder på kroppen for den sags skyld.

Vh. Anja Cyberhus

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål