Knop på Penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, Jeg har en stor rød knop på ydersiden af penissen. Det gør ondt når man trykker og jeg er ikke seksuelt aktiv. Hvad kan det skyldes?

Svar:
Hej du.
Det lyder virkelig træls med en knop lige der. Det lyder i mine ører mest som en lille bums i huden? Ligesom dem man kan have i ansigtet, kan en "bums" andre steder være øm. Men heldigvis går de over af sig selv.
Knopper på penis kan skyldes seksuelt overført sygdom, som du selv lidt er inde på. Men hvis man ikke er seksuelt aktiv, er det jo ikke så sandsynligt.
Hvis knoppen ikke forsvinder i løbet af et par uger, synes jeg lige, at du skal få din egen læge til at se på det.
Håber det var et svar du kan bruge! Mvh Gerda, læge