Knop på penis

brevkassespørgsmål

Knop på penis

brevkassespørgsmål af
Niels
14 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Jeg har fået en knop på min penis som er rød og på størrelse med et mygge stik det gøre en lidt Ondt når jeg trykker på den ved ikke helt hvad der er men gad godt vide om jeg skal være bekymret

Svar:

Hej Niels

Knopper der ligner myggestik eller bumser, er ret almindelige at få ved hårsækkene på og omkring penis, hvor man har kønsbehåring.

Enten går knoppen væk af sig selv, uden at der sker noget særligt. Andre gange kan der gå hul på knoppen, og der vil komme en smule betændelse eller pus ud og det vil herefter hele op af sig selv.

Ganske sjældent går det i den modsatte retning, og i stedet for at gå væk af sig selv, så bliver knoppen i stedet større og større. Hvis det er tilfældet og specielt hvis man får feber eller bliver skidt tilpas, må man gå til sin læge og få antibiotika. Det er heldigvis meget sjældent at det sker.

Jeg tænker ikke du behøver at være bekymret. Knoppen går med stor sandsynlighed væk indenfor en uges tid eller to, hvis du giver den fred.

Hvis den ikke går væk, synes jeg du skal ringe til din læge, og få den tjekket for en sikkerheds skyld.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål