Knop

brevkassespørgsmål

Knop

brevkassespørgsmål af
Oswald
15 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Hej

Jeg har haft en knop mellem mit hår og penis i et års tid nu. Den er blevet større og større med tiden. Jeg vil mene at det ligner en bums eller sådan noget i den stil. Jeg troede den ville gå væk af sig selv, men det er den ikke. Hvad kan jeg gøre

Hilsen en lidt bekymret dreng

Svar:

Hej med dig.

Umiddelbart lyder det som en inficeret hårsæk, men du skriver ikke noget om, om den er rød, varm og/eller der kommer pus ud samt om du går og trykker på den/piller ved den. Hvis du hele tiden piller og presser, så får den aldrig "fred" og man kan komme til at tilføre bakterier. På apoteket kan du købe noget desinficerende vask ( anti-mikrobielt) som fc hibiscrub wash, det kan du vaske det lille område med dagligt kombineret med, at du ikke piller ved den/bumsen. Hvis det ikke virker i løbet af 7 dage, så må du lige forbi din egen læge for at få den/bumsen/knoppen vurderet. Hvis der allerede kommer pus ud nu eller det er rødt, varm og hævet - så skal din læge lige se det nu, for så kan det være du skal have antibiotika.

Håber det virker.

Venlig hilsen

Lærke

LærkeTAs billede
Lærke har svaret på dette spørgsmål