Kan mine forældre så min konto når jeg er 18

brevkassespørgsmål

Kan mine forældre så min konto når jeg er 18

brevkassespørgsmål af
Martin
18 år
Oprettet 1 år 3 måneder siden

Kan mine forældre så min konto og hvor mange penge jeg jeg bruger når jeg er fyldt 18 eller skal/kan jeg ringe til min Bang før de ikke kan se min konto ps den ene har samme bank som mig og oprettet en opsparing til mig som jeg vist først kan se når jeg er 21

Svar:

Hej med dig

Indtil nu har dine forældre været ansvarlige for din konto, men nu, når du er blevet 18, bør det ske helt automatisk, at du får en konto, hvor dine forældre ikke kan følge med i, hvad du bruger penge til og hvor mange.

Hvis du vil være helt sikker, så kan du - som du selv foreslår - ringe til din bank og tjekke op på det. Opsparingen du nævner kunne godt være en børneopsparing, og den vil dine forældre kunne se indtil du er 21, og du kan heller ikke selv bruge af pengene før du fylder 21, men det vil banken også kunne sige mere om.

Med venlig hilsen

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål