Kan man have sex?

brevkassespørgsmål

Kan man have sex?

brevkassespørgsmål af
Noah
16 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Hejsa Jeg er en dreng på 16. Jeg fandt ud af et lille halvt år tilbage jeg havde forhudsforsnævring. Jeg gik til lægen og fik en hormonerne. Under første behandling hjalp det lidt og blev bedre.. holdte derefter 2 ugers pause og kørte en måneds behandling mere. Jeg er her nu hvor jeg godt kan få min forhud helt tilbage over penis både stiv og selvfølgelig slap. Dog glider den ikke bare tilbage. Den skal lige tages lidt i? Så ved ikke om man ska tage en tredje omgang behandling for at løsne den endnu mere eller? Fordi den kan somsagt godt komme tilbage uden det gør ondt eller noget.. men den glider ikke bare smooth tilbage bag glans?

Svar:

Kære Noah.

Tak for dit spørgsmål! Det er godt at tage op her i brevkassen, for der er mange drenge, der har samme problem.

Du skriver at du har forhudsforsnævring, som du har behandlet med hormoncreme af 2 omgange samtidig med, at du har "strukket" huden ved at trække den tilbage over pikhovedet og at det har hjulpet lidt og at du ikke har smerter. Du må gerne prøve at give det en omgang mere dvs. smøre morgen og aften i 4 uger og dagligt trække forhuden frem og tilbage så den gir sig lidt. Hvis den her 3. gang ikke hjælper, skal du gå til din egen læge igen. Det er sådan, at det ikke altid er nok mere creme mod forhudsforsnævring i din alder. Hvis det ikke er nok kan din egen læge henvise dig til en kirurg, som i lokalbedøvelse laver et lille snit, som løser problemet permanent. Det er et lille og ukompliceret indgreb som oftest.
Forhudsforsnævring er ikke farligt og sex er ikke farligt, så længe man ikke har smerter. Men det kan være ganske generede og derfor er det godt, at du får gjort noget ved det.

Håber det var er svar, du kan bruge!

Mange hilsner fra Gerda, læge

Gerdas billede
Gerda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål