Højde

brevkassespørgsmål

Højde

brevkassespørgsmål af
S
11 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Er jeg for høj? Jeg er en pige på 11 år og er 170 cm. Jeg bliver mobbede for mit navn og højte. Og jeg er mega ked af det.

Svar:

Kære pige på 11 år.

Om du er for høj, nej, du er ikke for høj, men du er højere end gennemsnittet for din alder.

Hvordan vi som mennesker vokser, er meget forskeligt, og der er flere og flere piger der bliver højere end gennemsnittet. At være højere end de andre i klassen, kan være rigtig svært når man stadig vokser, og samtidig kan der være så mange gode ting ved det, i takt med at du bliver ældre.

Jeg forstår godt at du bliver ked af det, når de mobber dig, og det er slet ikke ok at de gør det! Ved dine forældre mon at du bliver mobbet? Ellers vil det være rigtig godt, at du kan fortælle dem om det, så der kan blive talt med dine lærere og talt med klassen om generelt, hvordan man opfører sig og behandler andre mennesker.

For mig når jeg læser dit spørgsmål, lyder det til at du er en super fin høj 11 årig, og jeg håber virkelig du kan finde frem til nogle fordele ved det at være høj, som de andre ikke har.
Det er svært at sige hvor høj du ender med at blive. Nogle piger vokser hurtigt i starten og så aftager det. Så det er ikke engang sikkert du bliver så meget højere end du er nu, men at du bare har vokset hurtigt. Det kan også ske at du vokser mere og bliver højere.

Uanset hvad er det at være høj også en god fordel at have!

Jeg håber du får talt med dine forældre om det du opever fra de andre børn og unge!

Hilsen den meget høje rådgiver Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål