KAN JEG VÆRE GRAVID?

brevkassespørgsmål

KAN JEG VÆRE GRAVID?

brevkassespørgsmål af
Ditte
17 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej, Jeg er en pige på 17 år, som er rigtig rigtig bange for at være blevet gravid. Det skal siges at jeg er jomfru, og at jeg ikke er på p-piller. Men altså; d. 23/9 lå jeg for første gang og hyggede med min kæreste. Da jeg gav ham et handjob, kom han ud over min hånd, og jeg tørrede sæden af i min dyne. Men kan ikke huske om enten ham eller jeg selv rørte ved min klitoris efterfølgende... Jeg fik ikke finger, så det var jo ikke i nærheden af min skede eller skedeåbning - kun klitorissen. Dette skete 2 dage efter min menstruation var holdt, og ca 3 dage inden min ægløsning skulle starte.. Fik min menstruation måneden efter (så har altså haft den sidenhen), men i denne måned er den ikke kommet.. Har uregelmæssig menstruation, men de sidste 3 måneder er den kommet på ca samme dag, bare ikke i denne... Tog en graviditetstest d. 14/11, som viste negativ, og tog en igen d. 18/11, som også viste negativ.. Tog så igen en d. 24/11, som intet viste før efter de 5 min, hvor den også viste negativ.. Men tænk hvis jeg bare har taget dem forkert? Er bare så bange, for bliver ved med at få nye symptomer synes jeg... Tror du det er muligt, når der ikke som sådan var sæd i skedeåbningen? Hilsen en meget fortvivlet og bange pige PS. Ved godt jeg nok bare maler fanden på væggen, men har virkelig brug for en voksen persons holdning og viden til at berolige mig - og nej, jeg kan ikke snakke med mine forældre om det...

Svar:

Hej!

Jeg vil straks berolige dig og sige at det er helt udelukket, at du kunne være blevet gravid af at dig og kæresten blot har rørt ved hinanden.

DU ER IKKE GRAVID. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre på den måde!! Du kan roligt stole på, at du har taget graviditetstestene på den rigtige måde, og at de har vist sandheden!

Hvis dig og kæresten en dag beslutter jeg for at have penetrerende sex så husk sikker prævention.

Mvh

Rebecka

Rebeckas billede
Rebecka har svaret på dette spørgsmål