kan jeg lave et sexlegetøj
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hey jeg er en pige på 13 og jeg er lige begyndt med onani og jeg syndes at det er mega fedt men jeg syndes det er blevet lidt kedeligt kun at gøre det med henderne så om jeg på nogen måde lave et sexlegetøj og så om jeg kunne lave det med noget andet en et kondom fordi mene forældre kan se hvad jeg har købt med mit kort. og om i hade nole tips til onani og hvordan jeg kunne lave det bæder for mig selv.

Svar:
Hej Anonym
Vi får ofte spørgsmål om onani og sexlegetøj, fordi det selvfølglig er noget der fylder for rigtig mange unge.
Det er dejligt at du er nysgerrig på at udforske din egen krop seksuelt. Onani er en virkelig god og sund metode til at lære sig selv og sin seksualitet bedre at kende.
I virkeligheden er det kun fantasien der sætter grænser for hvad du kan bruge til onani.
Bruseren er noget som mange bruger. Her kan du justere strålerne alt efter hvad du synes er mest behageligt, og bruge strålen som "legetøj"
Nogle finder andre ting som kan vibrere, som de synes fungerer rigtig godt. Nogle bruger "håndtaget fra en eltandbørste (uden på tøjet, selvfølgelig) andre finder måder at sidde eller læne sig op af større ting som vaskemaskine eller tørretumbleren på en måde der stimulerer klitoris.
Agurk/gulerod/stearinlys, håndtaget fra en hårbørste eller lignende kan også være en mulighed, hvis du vil eksperimentere med at onanere med noget oppe i skeden, som ikke er fingerene. Her er kondom bare ret vigtigt. Både fordi nogle ting kan knække og fordi ting der ikke er lavet til onani også kan have bakterier eller andet på sig der er usunde for kroppen. Jeg kan godt se at det er lidt svært at købe med kort, hvis du ved at dine forældre tjekker dine køb. Var det en mulighed at købe nogle med kontanter måske. Jeg ved ikke om du har muligheden for at bruge dit kort i en hæveautomat, og så bagefter gå i et supermarked og købe kondomer med kontanter.
Der er mange muligheder og der er ikke noget der er forkert, det er helt naturligt at være nysgerrig på ens seksualitet. Så længe du samtidig passer på dig selv, og ikke bruger ting der er skarpe, og selvfølgelig stopper, hvis det føles ubehageligt, så kan du udforske mange forskellige muligheder.
De bedste hilsner Lukas