Kan han lide mig? For jeg kan lide ham...
brevkassespørgsmål af
Eco"
14 år
Hej CB! For det første: fantastisk hjemmeside, elsker den!
Måske bliver mit brev lidt lost, men jeg er selv lidt lost lige nu...
Der er denne her mega overdrevet søde flotte og helt igennem perfekte dreng i min klasse, som jeg har et vildt crush på. Han er blond, høj, sporty og har grønne/brune øjne. Er selv lidt lav brunette med brune øjne.
Her på det sidste er han begyndt at sende nogle signaler... Jeg føler at han føler de samme ting for mig som jeg gør for ham! Og det gør mig utroligt glad, for jeg har crushet på ham siden... Since forever!
Han har prøvet at få min opmærksomhed. Han smiler meget til mig. Han spørger tit om vi skal være sammen i gruppearbejde, og her i går, gik pigerne fra klassen rundt og "interviewede" drengene om hvem de ku' lide af pigerne fra klassen, mit crush begyndte at grine da jeg kom hoppende hen til dem, og kiggede på mig på en meget sigende måde mens han blev ved med at sige "jeg siger ikke hvem det er"
Mit problem er, at jeg ikke rigtig ved hvem jeg skal dele alt det her med. Jeg har ikke så let ved at stole på folk. Mine eneste to rigtige veninder, A og J, tror begge at mit crush er forelsket i A. Jeg er så sød misundelig, for i min verden var det jo MIG og ham. Vi var det perfekte par, og det var ligesom os der skulle være sammen 4ever. Jeg HAAAADER når de snakker om hvor døde A og mit crush kunne være sammen. Jeg kan ikk' rigtig spørge mine veninder til råds, og jeg kan heller ikke spørge dem om han mon virker som om han kan lide mig.
Så... Opfører en dreng sig sådan, hvis han kan lide én? Svar hurtigt tak og på forhånd tak!
Knuzxx Eco"

Svar:
Hej Eco.
Mange tak for dit brev, og tusind tak for dit kompliment til Cyberhus! Det er dejligt at høre, at du er vild med vores hjemmeside - det er vi rigtig glade for!
Dit brev er på ingen måde lost. Det er helt naturligt, at forelskelse fylder meget, når man er i din alder. Og det er også meget almindeligt, at forelskelse kan gøre én rundtosset og forvirret. Forelskelse kan nemlig både føles virkelig skønt, men kan samtidig også være svært og lidt forvirrende, hvis man ikke ved, hvordan den anden har det med én. Særligt også i dit tilfælde, hvor dine to veninder tror, at ham du er forelsket i, er forelsket i din veninde.
Jeg kan godt forstå, at du synes at det er svært, når dine veninder snakker om, hvor søde din veninde og dit crush kunne være sammen. Du fortæller, at du ikke kan spørge dine veninder til råds. Men måske kan du alligevel overveje, at fortælle dem hvor vild du faktisk er med ham? Måske vil det få dem til at stoppe med at snakke om, at din veninde og ham passer sammen, hvis de får at vide, at du har et crush på ham? Måske vil de få øjnene op for, at dit crush og dig passer godt sammen, hvis de finder ud af, at du er vild med ham? Og måske kan de også give dig nogle gode råd til, hvad du kan gøre?
Det er svært for mig at svare på, om han kan lide dig. Men de ting du beskriver omkring hans opførsel og de signaler han sender, kan sagtens tyde på, at han kan lide dig. Måske du skal overveje at spørge ham, om han er vild med dig? Nu har du gået i lang tid og håbet og ønsket det, så måske er det ved at være tid til at kaste dig ud i det og spørge ham? Eller måske kan du i første omgang fortælle ham, hvad du føler for ham, og så må du se, hvordan han reagerer på det, og hvad han siger til det.
Det lyder som om, at I allerede er meget i kontakt i klassen, og at I sender hinanden signaler om, at I er interesserede i hinanden, så det er allerede en god start og et godt udgangspunkt for, at der måske kan opstå noget mere imellem jer.
Der er selvfølgelig en mulighed for, at han ikke har det på helt samme måde som dig, og det kan være rigtig hårdt at få at vide. Følelser er lidt en mærkelig størrelse, og desværre er det svært at bestemme over dem, særligt når det kommer til forelskelse. Men det er ofte rarest at være afklaret om, hvordan den anden har det med én, end at  blive ved med at gå og vente og spekulere over det.
Jeg håber, at du kan bruge svaret og jeg ønsker dig held og lykke med det.
De bedste hilsner fra
Laura.