Kakaomælk eller fløde

brevkassespørgsmål

Kakaomælk eller fløde

brevkassespørgsmål af
Johane
18 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Hej. Vi er nogle stykker som har diskureret hvad ligger tættest på mælk? Fløde eller kakaomælk? Hvis du fx. er løbet tør for mælk. Hertil hvad er sundest af de to.

Svar:

Hej Johane

Interessant spørgsmål, som de ikke er et simpelt svar på.

Kakaomælk er grundlæggende bare mælk tilsat sukker og kakao, så det kommer ret tæt på mælk. Også derfor det netop hedder kakaomælk, da det grundlæggende fortsat er mælk.

Fløde er laves af præcis det samme som mælk, men forarbejdningen gør at det bliver et helt andet produkt.

Jeg kan ganske enkelt ikke give et fornuftigt bud på hvad der er tættest på mælk. I min optik er de lige tæt på, på hver deres måde.

Det samme gælder spørgsmålet om hvad der er sundest. Begge dele er usunde hvis man drikker meget, men helt okay, hvis man nøjes med mindre mængder en gang i mellem.

Så om det er det ene eller det andet er sådan lidt, same...but different.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål