kønssygdomme!

brevkassespørgsmål

kønssygdomme!

brevkassespørgsmål af
john
15 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Hej cyberhus. Jeg er i tvivl om man kan ha kønssygdomme når man ikke har haft sex! MvH "john"

Svar:

Kære John

Det kan man som udgangspunkt ikke.

Nogle få kønssygdomme som f.eks. kønsvorter eller herpes ( den type der sidder på kønsorganer, ikke den som man får forkølelsessår af) kan smitte hvis et par har tæt kontakt med deres kønsdele men ikke egentlig samleje.

Det er det korte svar, er der noget særligt du er bekymret for eller er det ikke svar nok så skriv endelig igen

Mvh

AmandaSNs billede
Lotte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål