Hvorfor har jeg tabt mig
brevkassespørgsmål af
Elias
15 år
Hej med jer. Jeg har ikke gjort noget anderledes, men jeg har alligevel tabt mig en del på nogle måneder. Har ikke vejet mig før så jeg ved ikke hvor mange kilo, men det er meget tydeligt at se og andre kommenterer også på det. Er det noget, jeg skal tage alvorligt, eller kan det ske i puberteten.

Svar:
Kære Elias.
Mange tak for dit spørgsmål til brevkassen. Det indeholder ikke så mange detaljer. Jeg kan derfor ikke sige så meget andet end, at det lyder som om du har haft et større vægttab som du ikke helt kan forklare, og derfor vil jeg anbefale dig at opsøge din læge og lige få en snak om det.
Vægttab kan skyldes rigtig mange forskellige ting, både sygdomme og helt logiske forklaringer.
Jeg håber du får snakket med din læge og kommer lidt nærmere en forklaring.
mvh læge Julie B