Kæreste? (og forældre)

brevkassespørgsmål

Kæreste? (og forældre)

brevkassespørgsmål af
Ida
16 år
Oprettet 1 år 2 uger siden

Hej Cyberhus (og andre der ville have lyst til at svare og læse) Sagen er den jeg er begyndt at være sammen med den her fyr, og jeg virkelig begyndt at kunne lide ham. Og tror også han kam lide mig, fordi den ene dag sagde han at han elskede mig. Men han ikke turde sige det når han ikke var skæv. Og sån de første MANGE gange vi var sammen sån hver dag var vi bare ude og gå og sad og snakkede og alt så noget. Og så var jeg alene hjemme i en uge eller så noget. Hvor han så var hos mig næsten hver aften. Og sidst vi var sammen havde vi et skæneri. Vi er så blevet gode igen, men nu er det som om han ikke gider mig længere vi har ikke været sammen siden. Og det gør mig virkelig ked af det. Og har fået hans trøje og lighter, fordi i følge ham er det hans holdepunkt på mig. Så jeg ikke bare smutter. Og han skriver stadig og ringer og så noget stadig tit. Og vil rigtig gerne fortælle min familie om ham, fordi jeg gerne vil have en fremtid med ham. Men sagen er den min mor ikke vil have jeg kærester med en som ikke er dansker. Og som ryger bare generelt, men også som ryger hash hvilket jeg synes er fair. Men han vil ikke blande mig ind i det. Og når vi sammen gør han mig så tryg, på alle måder, og han kan se når der noget galt og gør alt for jeg glad og i godt humør. Men tør ikke fortælle min mor om ham, og vil så gerne men ved hun bliver så sur. Og sån vi bor fkn tæt på hinanden, det tager omkring 10-15 minutter at gå hjem til hinanden. Håber i kan hjælpe ❤️

Svar:

Kære Ida

Det er helt normalt at føle sig forvirret og usikker, når man er i en ny og spændende relation.
Det er en udfordring for mange mennesker, og det er helt normalt at føle sig nervøs eller usikker på, hvordan man skal tackle det.

Det er godt at høre, at du har fundet nogen, som du virkelig kan lide og som gør dig glad og tryg. Det er helt forståeligt, at du gerne vil dele det med din familie, men desværre er det ikke nemt, når ens familie måske ikke altid er enige i ens valg af partner. Men samtidig er det også vigtigt at huske på, at det er dit liv, og du har ret til at vælge, hvem du vil være sammen med.

En måde at håndtere situationen på kunne være at prøve at snakke med din mor og fortælle hende, hvordan du føler, og hvorfor du er interesseret i den her fyr. Du kan overveje at forklare, hvad det er, du kan lide ved ham, og hvorfor du tror, han ville være en god partner for dig. Samtidig kan du også forklare, at du forstår hendes bekymringer, og at du håber, at hun vil støtte og respektere dit valg.

Det kan muligvis være, at din mor skal have lidt tid til at tænke over situationen og prøve at forstå dine følelser og tanker. Så giv hende lidt tid til at tænke det hele igennem. Det kan også være en god ide at lytte til din mors tanker og bekymringer. Selvom I ikke er enige kommer hendes bekymringer højest sandsynligt fra et ønske om at du skal have det godt. Hvis U lytter til hinanden, kan I måske også finde en måde, hvor I begge bliver glade. Måske kan det også hjælpe og blive nemmere for din mor, når hun først lærer ham lidt at kende. Så udover at tale med din mor, kan en løsning også være at de mødes.

Selvom du er forelsket, så er det ikke altid nemt at være i et forhold, især når der er uoverensstemmelser og udfordringer. Det er normalt at have skænderier og uenigheder, men det er også vigtigt at prøve at finde en måde at løse dem og kommunikere åbent og ærligt. Det kan være en god ide at tage en snak med ham om jeres forhold og jeres fremtid sammen. Måske kan I sammen finde ud af, hvordan I kan håndtere de ting, der gør det svært for jer lige nu. Du nævner at han er glad for at ryge hash, og at du synes det er helt fair, hvilket selvfølgelig er helt op til jer. Det kan være væsentligt at forholde sig til, at hash kan være med til at komplicere et forhold, hvis det ender med at fylde for meget for den ene part. Somme tider kan hashen blive så vigtig og fylde så meget, at det næsten bliver vægtet på samme niveau som ens kæreste, og nemt så kan det komme til at fylde negativt i forholdet. Du og din kæreste skal naturligvis have lov til at gøre det, I gerne vil, men det være en god ide at du er god til at mærke efter, hvis det begynder at fylde mere.

Til sidst vil jeg sige, at du er ikke alene, og det er helt normalt at have udfordringer. Overvej at kommunikere åbent og ærligt med både din kæreste og din mor, så er jeg næsten sikker på, at det hele nok skal gå. Glem ikke at lytte til dig selv, hvad føles rigtigt for dig? Hvad gør dig lykkelig?

Jeg ønsker dig alt det bedste i dit forhold og med din familie.

Bedste hilsner

Kasper

cyberhuskaspers billede
Kasper fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål